AŞURE (AZ MALZEMELİ, AZ MİKTARLI)

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
(Rasûlüm!) De ki: Eğer Allâh’ı seviyorsanız Bana uyunuz ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah son derece bağışlayıcı ve esirgeyicidir.” 
(Âl-i İmrân, 31)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Dünyaya karşı zâhid ol, ona rağbet gösterme ki, Allah seni sevsin. İnsanların ellerinde bulunan şeylere karşı zâhid ol, onları isteme ki, insanlar da seni sevsin.” 
(İbn-i Mâce, Zühd, 1)
Selâmün aleyküm,
Evlendiğimden beri her sene aşuremi yapmaya çalışıyorum çok şükür.
Bu sene de ilk günden gidip malzemelerimi aldım ama yapmak Muharrem ayına nasip olmadı. Ama geç de olsa yapayım dedim yinede. Eski yaptığım tarif daha çok malzemeli ve çok miktarda çıkıyordu. Bu sefer daha pratik olsun dedim ve az malzemeli az ölçülü yaptım. Yine nefis oldu tabiii. 

* Şuraya eski aşure tarifimi bırakıyorum onuda deneyin derim = AŞURE

* Şuraya da aşure gününün önemi ile ilgili yazımı bırakıyorum = ÖNEMİ

AŞURE (AZ MALZEMELİ, AZ MİKTARLI)
Malzemeler
  1. 2 su bardağı buğday
  2. 1 su bardağı nohut
  3. 1 su bardağı kuru fasulye
  4. 1 kahve fincanı pirinç
  5. 1 su bardağı süt
  6. 2 - 2.5 su bardağı toz şeker
  7. 1 su bardağı kuru üzüm&kuş üzümü
  8. 1 su bardağı kuru kayısı
  9. 1 su bardağı kuru incir
  10. 1 su bardağı fıstık
  11. 4 - 5 kabuk tarçın
  12. 5 -10 karanfil

Üzeri için
  1. Kırılmış fındık
  2. Kırılmış fıstık
  3. Hindistan cevizi
  4. Toz tarçın
  5. Nar

Yapılışı
  • Akşamdan hazırlıklara başlıyoruz.
  • Nohut, fasulye, kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru inciri ayrı ayrı su dolu kaplara koyup sabaha kadar bekletiyoruz.
  • Buğdayı yıkıyoruz. Büyük bir tencereye bol su ile koyup buğdaylar yumuşayana kadar pişiriyoruz. Pişen buğdayların kapağını kapatıp sabaha kadar suyun içinde bekletiyoruz.
  • Sabah buğdayın altını açıp iyice buğdaylar patlayana kadar pişiriyoruz.
  • Kuru fasulye ve nohutu ayrı ayrı düdüklü tencerelerde pişiriyoruz.
  • Pişen nohut ve kuru fasulyenin suyunu süzüp buğdaya ekliyoruz.
  • Pirinci yıkayıp onu da ekliyoruz.
  • Üzerine 1 su bardağı süt ilave ediyoruz.
  • Kabuk tarçın ve karanfil ilave ediyoruz. (Karanfilleri elmaya saplayıp koyuyordum aşurenin içine sonra içinden çıkarıyordum. Ama bu sefer evde elma yokmuş. Bende bitki çayı süzgecinin içine koydum karanfilleri ;)
  • Toz şekeri ilave ediyoruz. Damak tadınıza göre şeker miktarını arttırıp azaltabilirsiniz.
  • Kuru kayısı, incir ve üzümün sularını döküyoruz. Hatta bi kaç kere daha suya koyup suyunu değiştirirseniz koyu renk suyu iyice gider aşureniz beyaz olur :)
  • Kayısı ve inciri küçük küçük doğruyoruz.
  • Aşuremize kayısıyı inciri ve üzümleri ekliyoruz.
  • Son olarak fıstıkları da ekliyoruz.
  • Kıvamına göre sıcak su ekleyebilir yada sıvı ise kıvamı nişasta ekleyebilirsiniz.
  • Aşuremizi servis kaselerine paylaştırıp üzerini zevkimize göre süslüyoruz ve komşulara dağıtıyoruz.
  • Afiyet olaaa...

YAPIM AŞAMALARI

ALLAH KABUL ETSİN

Yorumlar