TAZE FASULYE KIZARTMASI

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
"Onlara şunu da misal göster: Dünya hayatı, gökten indirdiğimiz bir su gibidir ki, bu su sayesinde yeryüzünün bitkisi (önce gelişip) birbirine karışmış; arkasından rüzgârın savurduğu çerçöp haline gelmiştir. Allah, her şey üzerinde iktidar sahibidir. Servet ve oğullar, dünya hayatının süsüdür; ölümsüz olan iyi işler ise Rabbinin nezdinde hem sevapça daha hayırlı, hem de ümit bağlamaya daha lâyıktır."
(Kehf, 45-46)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
"Âhirete göre dünya, sizden birinizin parmağını denize daldırmasına benzer. O kişi parmağının ne kadarcık bir su ile döndüğüne baksın."
(Müslim, Cennet 55)


Selâmün aleyküm,
Çıtır çıtır bi tarifle geldim beeen :)
Aslında tarifi yapalı çok oldu ama yazmak bugüne kaldı.
Komşu ile pazara çıkmıştık. O gösterdi bana bu fasulyeyi. Ben ilk defa gördüm fasulyenin bu çeşitini. İnternette de araştırdım ama ismini cismini bulamadım :)
Aşağıda yapım aşamalarında fasulyenin fotoğrafı var. Bakarsanız normal fasulyeden farklı olduğunu anlarsınız ;)
Yassı ve geniş bir cinse sahip. Çiğ hali bile çıtır çıtır...

TAZE FASULYE KIZARTMASI
Malzemeler
Yarım kilo fasulye
1 su bardağı un
1 su bardağı su
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
Tuz - Karabiber

Sıvıyağ (Kızartmak için)

Yapılışı
  1. Fasulyeleri ayıklıyoruz. 
  2. Kaynar tuzlu suya fasulyeleri atıp 3-5 dk haşlıyoruz.
  3. Kevgire alıp fasulyeleri süzüyoruz. 
  4. Fasulyeler soğuyunca havlu kağıt ile kuruluyoruz. 
  5. Un, su, yumurta, kabartma tozu, tuz ve karabiberi karıştırıyoruz. 
  6. Fasulyeleri karışıma buluyoruz.
  7. Isıttığımız kızgın yağda fasulyeleri kızartıyoruz. 
  8. Kızaran fasulyeleri havlu kağıt üzerine alarak yağını süzdürüyoruz. 
  • Yanında sarımsaklı yoğurt ile servis ediyoruz.
  • Afiyet olaaa...

YAPIM AŞAMALARI - 1
YAPIM AŞAMALARI - 2

Yorumlar

  1. Tavşankulağı fasulye derdi bizim köydekiler. Hangi pazardan aldınız

    YanıtlaSil
  2. lablab fasülyesi adı bende tohumunu arıyorum ama bulamadım.

    YanıtlaSil
  3. Çok değişik bir fasulye bende bugün bahçemden topladım kızartıp birdeneyecam acaba yemeği de olurmu tohumu bende var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ben de hamileyken çok aş erdim küçükken yiyirduk simdi bulamadım tohumunu gönderir misiniz 05309494277

      Sil

Yorum Gönder