MÜRDÜM ERİKLİ ALT ÜST KEK

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“O gün ne mal fayda verir, ne evlâd! Ancak kalb-i selîm ile gelenler müstesnâ!..” 
(Şuarâ, 88-89)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Bü­tün zevk­le­ri kö­kün­den yok eden ölü­mü çok­ça ha­tır­la­yı­nız!” 
(Tir­mi­zî, Kı­yâ­met, 26)
Selâmün aleyküm,
Meyveli kekler favorim oldu bu yaz.
Geçenlerde de Şeftalili Kek yapmıştım. Onun kek kıvamı daha farklıydı bundan. İkisini de aşırı beğendik. Hazır tezgahlarda bol bol mürdüm eriği varken bunu deneyin derim :)
Eriğin o mayhoş tadı keke harika bi lezzet katıyor.
Ben kelepçeli kalıpta yaptım. Ama siz küçük boy cam fırın kabında da yapabilirsiniz.

MÜRDÜM ERİKLİ ALT ÜST KEK
Malzemeler
  1. 3 adet yumurta
  2. 3/4 su bardağı toz şeker
  3. 3/4 su bardağı sıvıyağ
  4. 1 paket kabartma tozu
  5. 1 paket vanilya
  6. 1,5 su bardağı un

Zemin için
  1. 3-4 adet kırmızı erik
  2. 2 çorba kaşığı toz şeker

Yapılışı
  • Erikleri yıkayıp çekirdeğini çıkarıp dilimliyoruz.
  • Kelepçeli kabın dibine yağlı kağıt serip üzerine toz şeker serpiyoruz.
  • Dilimlediğimiz erikleri toz şekerin üzerine diziyoruz.
  • Kek için yumurtaları ve şekeri iyice çırpıyoruz.
  • Sıvıyağ ekliyoruz.
  • Un, kabartma tozu ve vanilyayı da eleyerek ekleyip karıştırıyoruz.
  • Eriklerin üzerine kek harcını döküyoruz.
  • Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 30-35 dakika pişiriyoruz.
  • Fırından aldıktan sonra servis tabağına ters çevirip yağlı kağıdı üzerinden alıyoruz.
  • Afiyet olaaa...

YAPIM AŞAMALARI

Bİ DİLİM ALMAZ MIYDINIZ?

Yorumlar