PANCARLI PATATES PÜRESİ

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Allah'ın rızasını kazanmak ve ruhlarındaki cömertliği kuvvetlendirmek için mallarını hayra sarfedenlerin durumu, bir tepede kurulmuş güzel bir bahçeye benzer ki, üzerine bol yağmur yağmış da iki kat ürün vermiştir. Bol yağmur yağmasa bile bir çisinti düşer (de yine ürün verir). Allah, yaptıklarınızı görmektedir.”

(Bakara, 265)


Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Sadaka sahibinin elinden çıkınca, sâilin eline varmadan önce beş şey söyler: Az idim beni çoğalttın, küçüktüm beni büyüttün, düşmandım beni kendine dost ettin, fani idim baki yaptın. Daha önce sen beni korur iken şimdi ben senin koruyucun oldum.”
(İbn Kesîr, Tefsir, III, 224)


Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Patatesin her hali çok güzel olur ve ben püresine bayılırım.
Hele pancar ile çokta güzel oldu :)
Kırmızı konseptli menümde yapmıştım bu tarifi.
Hatta tamamen pancarlı yapacaktım ama misafirlerimden pancarı sevmeyen vardır belki diyerek yarısını pancarlı yaptım.
Keşke hepsini pancarlı yapsaymışım misafirlerim pancarı seviyormuş :)

PANCARLI PATATES PÜRESİ
Malzemeler
5-10 patates
3-5 yemek kaşığı pancar turşusu
Limon suyu
Sıvıyağ
Tuz - karabiber

Yapılışı
Patatesleri haşlıyoruz.
Kabuklarını soyup güzelce eziyoruz.
İçerisine yağ, limon, tuz ve karabiber ekliyoruz. 
Patateslerin yarısını başka kaba alıyoruz ve içerisine pancar turşusu ekleyip karıştırıyoruz. (pancarların hem suyundan hem kendisinden koyuyoruz)
Ben silikon kek kalıbında şekil verdim. Yine de her ihtimale karşı kalıbı yağladım.
Pancarlı patates püresini alta koyup iyice bastırıyoruz.
Üstüne de sade patates püresini koyuyoruz.
Servis tabağına kalıbı ters çevirip püreyi çıkartıyoruz.
Dilim dilim servis yapıyoruz.
Afiyet olaaa...

Yorumlar