TAVUKLU ETİMEK SALATASI

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“İşte, o peygamberler, Allah’ın doğru yola ilettiği kimselerdir. (Ey Muhammed!) Sen de onların tuttuğu yola uy. De ki: “Bu tebliğe karşı sizden bir ücret istemiyorum. O (Kur’an), bütün âlemler için ancak bir uyarıdır.”” 
(En’âm, 90)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Ey insanlar! Allâh’a ibâdet edin! Beş vakit namazınızı kılın! Ramazan orucunu tutun ve emirlerime itaat edin! (Ancak böyle yaptığınız takdirde) Rabbinizin cennetine girersiniz.” 
(Müslim, Hac, 147; Ebû Dâvûd, Menâsik, 56;)
Selâmün aleyküm,
Canım arkadaşım, adaşım Büşranın favori salatasıdır etimek salatası.
Ben biraz değiştirerek denedim ve çok çok beğendim.
Arkadaşım sade yapıyordu, ben tavuk da ekledim ve bu salataya gerçekten çok yakıştı.
Çok basit ve görsel olarak da şık bi salata.
Mutlaka deneyin, benden söylemesi ;)

TAVUKLU ETİMEK SALATASI
Malzemeler
2,5 paket etimek
1000-1500 gram süzme yoğurt
2-3 diş sarımsak 

Tavuklu harç için
2 adet tavuk göğsü (miktarı arttırabilirsiniz)
Tuz - karabiber - pulbiber - kekik - nane
Sıvıyağ

Süsleme için
Kornişon turşu
Dereotu
Pancar turşusu
Maydanoz
Mısır
Köz kırmızı biber
Taze soğan
Mor lahana
vs...

Yapılışı
İlk olarak tavuk göğüslerini haşlayarak başlıyoruz.
Haşlanan tavukları küçük küçük parçalıyoruz.
Tavaya sıvıyağı koyup üzerine parçaladığımız tavukları ilave ediyoruz.
Kavrulan tavukların üzerine baharatları ekleyip biraz daha kavuruyoruz.
Etimekleri borcama diziyoruz ve üzerine haşlanan tavuk suyunu döküp ıslatıyoruz.
Islanan etimeklerin üzerine tavuklu harcımızı döküp yayıyoruz.
Tavukların üzerine tekrar etimek koyup onlarıda haşlanan tavuk suyu ile ıslatıyoruz.
(Yani 2 kat etimek arasında kalacak tavuklu harcımız.)
Sarımsakları ezip süzme yoğurt ile karıştırıyoruz.
Etimeklerin üzerini sarımsaklı yoğurt ile kaplıyoruz.
Vee istediğiniz gibi süslüyorsunuz :)
Afiyet olaaa... 

Yorumlar

  1. Büşracığım Ellerine sağlık.. Afiyetle yenmiştir. Ne de güzel işlenmiş. Etimek salatasını çok eskiden yapmıştım fakat biz ıslak ıslak pek sevemedik. bir dahada yapmamıştım. Yapsam diyorum artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapmalısın Nursevin abla, bu sefer tavukla dene nefis oluyor ;)

      Sil
  2. Hiç denemedim bu tarifi canım. . Ama nefis rengarenk muhteşem görünüyor. . eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadı da muhteşem oluyor Hatice abla. Dene mutlaka, yada bana gel ben yaparım sana :)

      Sil
  3. Harika görünüyor canım bu artık salata gibi değil de bir öğün gibi tüketilr durumda olmuş... Nefis...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Evren abla :) aynen tam ana yemeklik bi lezzet ;)

      Sil
  4. Renkler dansediyor Büşra'cığım...Yemede yanında yat olmuş.

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık harika görünüyor ben de misafirlerime yapmak istiyorum da bazı sorularım olcak size. Etimekler tuzsuz mu normal etimek mi? Tavuk suyu sıcakken mi etimekler ıslatılmalı? Ve son olarak bir gün önce yapılır mı acaba? Misafirlerime deneyeceğim için acil cevap yazarsanız çok sevinirim. Tekrar elinize emeğinize sağlık bende bloguma beklerim :

    http://pembeekusak.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etimekler normal etimek. Tavuk suyunu ılık kullanmıştık biz. Ve tabi bir gün önceden yapabilirsiniz ama sarımsak yeşil soğan koku yapabilir. Ama tabanı bigün önceden hazırlayıp süslemeyi ertesi gün yapabilirsiniz :)

      Sil
  6. Büşra Hanım Elinize Sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder