LÜBNAN USULÜ KARNABAHAR KIZARTMASI

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor
“Hiçbir şey için “Bunu yarın yapacağım” deme. Ancak Allah dilerse (yapacağım de).
Unuttuğunuz zaman Allah’ı an ve “Umarım Rabbim beni, doğruya daha yakın olana eriştirir.”
de.”
(Kehf, 23-24)


Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Kişinin her sözüne “Allah dilerse” diye başlaması îmânının tamam olmasından ileri gelir.” 
(Münâvî, II, 537)


Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Karnabahar sevenlerden iseniz bu lezzete bayılacaksınız ;)
Ben kızartmasını, haşlamasını, köftesini hepsini çok severim.
Bu sefer değişik bişeyler yapayım dedim.
İnternette tarif ararken buna rastladım, içeriğini okuyunca hoşuma gitti ve hemen denedim...

LÜBNAN USULÜ KARNABAHAR KIZARTMASI
Malzemeler
1 adet karnabahar
2 yumurta
Bir tutam maydanoz
3 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı irmik
2 yemek kaşığı sıvıyağ
5 yemek kaşığı yoğurt
Tuz
Karabiber
Toz kırmızı biber
-Kızartmak için sıvı yağ

Yapılışı
Karnabaharı çiçeklerine ayırıp yıkıyoruz.
Tuzla suda biraz haşlayıp süzüyoruz.
Maydanozu doğruyoruz.
Yumurta, un, irmik, sıvı yağ, yoğurt, tuz, karabiber, toz kırmızı biber ve maydanozu karıştırma kabına alıp çırpıyoruz.
Haşlayıp süzdüğümüz karnabaharları hazırladığımız harca batırıp kızgın yağa atıyoruz.
Kızaran karnabaharları kağıt havlu serilmiş tabağa alıyoruz.
Sıcak servis yapıyoruz.
Afiyet olaaa...

Yorumlar