YALANCI EKLER

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“De ki: Ben peygamberlerin ilki değilim. Bana ve size ne yapılacağını da bilemem. Ben sadece bana vahyedilene tâbî olurum. Ben sadece apaçık bir uyarıcıyım.”

(Ahkâf, 9)

Osman bin Maz’ûn (ra), Medine’de Ümmü’l-Alâ isminde bir kadının evinde vefât etmişti
Bu kadın:
“-Ey Osman, şehâdet ederim ki şu anda Allah Teâlâ sana ikrâm etmektedir.” dedi.
Rasûlullah (sav) müdâhale ederek:
“Allah’ın ona ikram ettiğini nereden biliyorsun?” buyurdu.
Kadın:
“-Bilmiyorum vallâhi!” dedi.
Allah Rasûlü şöyle buyurdu:
“-Bakın, Osman vefât etmiştir. Ben şahsen onun için Allah’tan hayır ümîd etmekteyim. Fakat ben peygamber olduğum hâlde, bana ve size ne yapılacağını (yâni başımızdan ne gibi hâller geçeceğini) bilmiyorum.”
Ümmü’l-Alâ der ki:
“Vallâhi, bu hadiseden sonra hiç kimse hakkında bir şey söylemedim, (sadece Rabbimden hayır ümîd ettim).”
(Buhârî, Tâbir, 27)



Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Ekleri herkes sever dimi :)
Genelde hazır alıp yeriz ama evde de kendimiz en basitinden yalancı ekler yapabiliriz.
Çok basit hemen 10 dakikada hazır eklerimiz ;)
Kırmızı konseptli menümde yapmıştım bu ekleri. Konsepte uysun diye ara kremasını kırmızı yapacaktım ama vazgeçtim :)

YALANCI EKLER
Malzemeler
1 paket kedi dili
1 su bardağı süt

Kreması için
2 su bardağı süt
4 yemek kaşığı un
1 çay bardağı toz şeker
1 paket vanilya

Üzeri için
1 paket siyah beyaz glazür

Yapılışı
Kremayı hazırlamak için tüm malzemeleri tencereye koyup pişiriyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
Yarım paket kedi dilini tek tek süte batırıp tepsiye diziyoruz.
Arasına krema sürüyoruz ve üstlerine tekrar kedi dillerini süte batırıp koyuyoruz.
Glazürü arkasındaki tarife göre hazırlıyoruz ve kedi dillerinin üzerine döküyoruz.
Buzdolabında bekletip servis ediyoruz.
Afiyet olaaa...

Yorumlar

Yorum Gönder