KAŞAR DOLGULU KÖFTE

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
Kesin olarak inananlar için yeryüzünde ve kendi nefislerinizde birçok alametler vardır. Hâlâ görmüyor musunuz?” 
(Zâriyât, 20, 21)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Oruç, bir kalkandır.” 
(Tirmizi, Deavât, 86)
Selâmün aleyküm,
Köftede kaşarı denediniz mi hiç?
Çok lezzetli oluyor. Kaşar çok yakışıyor köfteye.
Hele böyle dolgulu yapınca içinden sürpriz gibi çıkıvermesi çok güzel oluyor ;)

KAŞAR DOLGULU KÖFTE
Malzemeler
  1. Yarım kilo kıyma
  2. 1 adet soğan
  3. 2-3 yemek kaşığı ekmek içi (kurutulmuş rendelenmiş)
  4. Maydanoz
  5. Tuz - karabiber - kimyon
İçine koymak için
  1. Kaşar peyniri

Yapılışı
  • Öncelikle köftemizi güzelce yoğuruyoruz.
  • Cevizden biraz büyük parçalar kopartıp yuvarlıyoruz.
  • Tezgaha streç film seriyoruz. (yapım aşamalarını fotoğrafladım oradan yardım alabilirsiniz.)
  • Streç filmin üzerine köftemizi koyup elimizle bastırıp biraz inceltiyoruz.
  • Ortasına bir dilim kaşar peyniri koyuyoruz.
  • Streç film ile birlikte köfteyi kapatıyoruz.
  • Streç filmin üzerinden bardak ile bastırıp hem düzgün şekil veriyoruz hemde katların yapışmasını sağlıyoruz.
  • Sonra streç filmi kaldırıp köftemizi yağlı kağıt serili fırın tepsimize yerleştiriyoruz.
  • Ben yanına patates de dilimleyip koydum.
  • Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında pişiriyoruz.
  • Afiyet olaaa... 

NOT 1= Ben tüm köftelerimi bu tarif ile yapıyorum. Siz klasik tarifiniz varsa onunla da yapabilirsiniz.

NOT 2= Genelde köfte yapınca fazladan yapıp buzluğa atarım. Bu tarifi de yapıp buzluğa attım. İhtiyacım olunca çıkarıp attım fırına :)
YAPIM AŞAMALARI


HAYDİ BUZLUĞAAA


Yorumlar