TESTİ KEBABI

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Andolsun size kendinizden öyle bir Peygamber gelmiştir ki, sizin sıkıntıya uğramanız O’na çok ağır gelir. O; size çok düşkün, mü’minlere karşı çok şefkatlidir, merhametlidir.” 
(Tevbe, 128)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Yeryüzündekilere merhamet ediniz ki, semâ ehli size merhamet etsin.” 
(Ebû Dâvûd, Edeb, 58; Tirmizî, Birr, 16)
Selâmün aleyküm,
Geldi ayların en güzeli Ramazan.
Sardı hepimizi bir neşe, bir telaş.
Bu sene biraz garip geçecek Ramazan ama bunda da vardır bi hayır diyoruz.
Sizlere ilk iftar için harika bi tarifim var bugün.
Hazırlanması 10 dakika, pişmesi en az 1 saat sürüyor ;) 
Nevşehir de yemiştik. Testiyi kırıp servis ediyorlar. Baktım küçük küçük testi de satıyorlar. Aldım iki tane testi yaparım ben bu yemeği evde dedim :)
Odun ateşinde pişeni makbuldür ama ev şartlarında fırında pişiriyoruz...

TESTİ KEBABI
Malzemeler
  1. Az yağlı kuşbaşı et
  2. Domates
  3. Soğan
  4. Sarımsak
  5. Yeşil biber
  6. Tuz - karabiber
  7. Zeytinyağı
  8. Tereyağ

Yapılışı
  • Sebzeleri kuşbaşı etlerinin boyutunda doğruyoruz.
  • Karıştırma kabına doğradığımız sebzeleri, eti, zeytinyağını, tuzu ve karabiberi ekleyip harmanlıyoruz.
  • Testinin dibine 1 parça tereyağı atıyoruz.
  • Üzerine etli karışımı koyuyoruz.
  • En üste yine 1 parça tereyağı ekliyoruz.
  • Üstünü kapatmak için azıcık un ve su ile hamur yoğurup kapak şeklinde testiyi kapatıyoruz. (siz yağlı kağıt üstüne folyo ile de kapatabilirsiniz)
  • Önceden 200 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 1 saat kadar pişiriyoruz.
  • Servis ederken hamur kapağı çıkarıp tabağa döküyoruz yemeğimizi.
  • Sıcak sıcak yiyoruz.
  • Afiyet olaaa.
  • Hayırlı iftarlar...
NOT 1= Ben testiyi kırarak servis etmedim bi daha kullanabileyim testilerimi diye :) Böylelikle tekrar tekrar kullanabiliyorum :)

NOT 2= Malzeme ölçülerini yazmadım. Siz testinizin boyutuna yiyecek kişi sayısına göre malzemelerinizi ayarlayabilirsiniz ;)

Yorumlar