FİT FINDIKLI ISLAK KEK

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Şüphesiz ki Allah ve melekleri, Peygamber’e çokça salât ederler. Ey mü’minler, siz de O’na salevât getirin ve tam bir teslîmiyetle selâm verin!” 
(Ahzâb, 56)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Cuma günü bana çok salevât getirin! Zira o gün, meleklerin hazır ve şâhid olduğu bir gündür. O gün bir kişi bana salât ettiğinde onun salâtı mutlakâ bana arz edilir. Salevât getirmeyi bırakıncaya kadar bu durum böyle devam eder…” 
(İbn-i Mâce, Cenâiz, 65. Ebû Dâvûd, Salât 201/1047, Vitr 26)
Selâmün aleyküm,
Bu lezzetin fit olduğuna inanamayacaksınız.
O kadar lezzetli ki asla kimse anlamıyor diyet tarifi olduğunu.
Bana kalsa tepsinin hepsini yerim :) Fit tarif olunca insan hepsini yemek istiyor ama olmaz tabiii.. Çayınızın kahvenizin yanında bir dilim yiyiverin :)
Evde olduğumuz şu zamanlarda boğazımız hiç durmuyorsa en azından midemize sağlıklı şeyler girsin ama dimi ;)

FİT FINDIKLI ISLAK KEK
Malzemeler
  1. 1 adet yumurta
  2. 1 çay bardağı soda
  3. 1 çay bardağından 1 parmak eksik pekmez
  4. yarım çay bardağı tahin
  5. 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  6. 2 yemek kaşığı kakao
  7. 4 yemek kaşığı tam buğday unu
  8. 2 yemek kaşığı yulaf unu
  9. 1 çay kaşığı kabartma tozu
  10. yarım çay kaşığı karbonat
  11. bir çimdik tuz

Sosu için
  1. 2 yemek kaşığı bal
  2. 2 yemek kaşığı kakao
  3. 3 yemek kaşığı süt

Üzeri için
  1. 1 çay bardağı kırılmış fındık

Yapılışı
  • Karıştırma kabına tüm malzemeleri koyup çırpıyoruz.
  • Küçük boy cam kare fırın tepsisine yağlı kağıt seriyoruz ve kek harcımızı içine yayıyoruz.
  • Üzerine fındıkları serpiştiriyoruz.
  • Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında pişiriyoruz.
  • Piştikten sonra çıkarıp soğumaya bırakıyoruz.
  • Bu sırada sosu hazırlıyoruz.
  • Kakao ve balı küçük bir kaba alıp karıştırıyoruz.
  • Sütü azar azar ilave edip sos kıvamına getiriyoruz. (Sütü daha az yada çok kullanabilirsiniz size kalmış kıvamı)
  • Keki dilimleyip sosu her yerine döküyoruz.
  • Biraz bekleyip servis ediyoruz.
  • Afiyet olaaa...
NOT 1 = Ben sosun hepsini tepsiye dökmeyip bi miktar ayırdım. Keki tabağa alınca üzerine tekrar sos döktüm :)
NOT 2= Üzeri için fındık yerine ceviz, badem, fıstık da kullanabilirsiniz ;)

Yorumlar