PRATİK GÖZLEME

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِي
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
Sizi huzurumuza yaklaştıracak olan ne mallarınızdır ne de evlâtlarınız. İman edip iyi amelde bulunanlar müstesna; onlara yaptıklarının kat kat fazlası mükâfat vardır. Onlar (cennet) odalarında güven içindedirler.” 
(Sebe’, 37)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Bir şeyi sevmen seni kör ve sağır eder.” 
(Ebû Dâvûd, Edeb, 116; Müsned, V, 194; VI, 450)
Selâmün aleyküm,
Gözleme yapmanın enn pratik halini paylaşıyorum bugün.
Hemde 1 yufkadan 2 adet gözleme çıkıyor...
Ben iç harcında ıspanak ve peynir karışımı kullandım. Siz artık neyli seviyorsanız öyle yapabilirsiniz. 
Sahur için önerim olsun size. 
Ben ramazandan önce hazırlayıp pişirmeden aralarına poşet koyarak buzluğa attım. Gece sahurda çıkarıp buzunu salınca alıyorum tavaya hemen şipşak hazır oluyor ;)

PRATİK GÖZLEME
Malzemeler
  1. Yufka (böreklik yufka yada köy yufkası fark etmez)
  2. İç harç (neyli isterseniz zevkinize kalmış)
  3. Sıvıyağ
  4. Tereyağ
Yapılışı
  • Önce neyli yapacaksak iç harcı hazırlıyoruz.
  • Yufkayı seriyoruz.
  • Ortadan ikiye kesiyoruz.
  • Ortalarına harç koyuyoruz.
  • Sağdan, soldan, üstten ve alttan kapatıyoruz.
  • Katların yapışması için sıvıyağ sürüyoruz.
  • Teflon tavamızı ısıtıyoruz.
  • Hiç yağ eklemeden arkalı önlü pişiriyoruz.
  • Pişen gözlemenin üzerine tereyağ sürüp sıcak servis ediyoruz.
  • Afiyet olaaa...
YAPIM AŞAMALARI

Yorumlar