TARATORLU DİKENLİ KABAK

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Görmedin mi Allah nasıl bir misal getirdi: Güzel söz kökü sâbit, dalları gökte olan güzel bir ağaç gibidir. O ağaç Rabbinin izniyle her zaman yemişini verir. Allah, öğüt almaları için insanlara böyle misaller verir. Kötü sözün durumu da gövdesi yerin üstünden koparılmış sâbit olmayan kötü bir ağaca benzer.” 
(İbrâhim, 24,25,26)


Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Kur’an okuyan mü’min portakal gibidir: Kokusu hoş, tadı güzeldir. Kur’an okumayan mü’min hurma gibidir: Kokusu yoktur, tadı ise güzeldir. Kur’an okuyan münâfık fesleğen gibidir: Kokusu hoş fakat tadı acıdır. Kur’an okumayan münâfık Ebû Cehil karpuzu gibidir: Kokusu yoktur ve tadı da acıdır.” 
(Buhârî, Et’ime 30 Fezâilü’l-Kur’ân 17, Tevhîd 36; Müslim, Müsâfirin 243.)
Selâmün aleyküm,
Dikenli kabağı hiç gördünüz mü?
Bizim burda pazarlarda olur. Eskiden görürdüm ama ne olduğunu bilmediğim için almazdım. Sonra araştırdım çok faydası olduğunu okudum. Alıp bi deneyeyim dedim. Yağda kızartarak yada benim yaptığım gibi fırında kızartarak yapılan tarif en çok hoşuma gideni oldu.
Tadı nasıl derseniz; kabak-salatalık-acur karışımı bi tadı var.
Pişirilerek yendiği gibi çiğ olarak da yenilebiliyor. Görürseniz mutlaka alın deneyin ;)

TARATORLU DİKENLİ KABAK
Malzemeler
  1. 3 adet dikenli kabak
  2. 2 yemek kaşığı zeytinyağ
  3. tuz

Tarator için
  1. 1 su bardağı ceviz
  2. 1 su bardağı su
  3. 1 limon suyu
  4. 3 diş sarımsak
  5. tuz

Yapılışı
  • Dikenli kabakların kabuklarını soyuyoruz.
  • Soyulduğunda kaygan bi yapısı oluyor. O yüzden kağıt havlu ile tutun. Ve kağıt havlu ile tutmak dikenlerinin de elimize batmasını engelliyor. (Ben ilk defa kullandığımda ellerimle tuttum hem kaygan olduğu için soymak ve doğramakta zorlandım hemde kaygan yapı elime bulaşıp kuruyunca rahatsız ediyor.)
  • Soyduğumuz dikenli kabakları kesme tahtasında elma dilim şeklinde kesiyoruz.
  • Üzerine tuz ve zeytinyağ gezdirip karıştırıyoruz.
  • Yağlı kağıt serili fırın tepsisine diziyoruz.
  • Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında kızarana kadar pişiriyoruz.
  • Taratoru hazırlamak için; cevizleri mikserden geçiriyoruz.
  • Karıştırma kabına cevizleri ekliyoruz.
  • Üzerine rendelenmiş sarımsak, tuz, su ve limon suyunu ekleyip karıştırıyoruz.
  • Pişen dikenli kabakları servis tabağına alıyoruz.
  • Üzerine de bolca taratordan gezdiriyoruz.
  • Afiyet olaaa...

YAPIM AŞAMALARI

KARŞINIZDA DİKENLİ KABAK :)

Yorumlar