YEŞİL DOMATES KIZARTMASI

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Bilin ki dünya hayatı ancak bir oyun, eğlence, bir süs, aranızda bir övünme ve daha çok mal ve evlât sâhibi olma isteğinden ibarettir. Tıpkı bir yağmur gibidir ki, bitirdiği çiftçilerin hoşuna gider. Sonra kurur da sen onun sapsarı olduğunu görürsün; sonra da çer çöp olur. Âhirette ise çetin bir azap vardır. Yine orada Allah’ın mağfireti ve rızâsı vardır. Dünya hayatı aldatıcı bir geçimlikten başka bir şey değildir.” (Hadîd, 20)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Dünya ile benim durumum nedir, benim dünya ile ilgim bir yolcunun durumuna benzer; o yolcu sıcak bir günde bir ağacın gölgesinde durup gölgelenir, sonra o gölgeyi bırakıp yoluna devam eder.” (Tirmizî, Zühd 44; İbn Mâce, Zühd 3; Müsned, I, 391.)
Selâmün aleyküm,
Geçen gün yeşil domates yemeği yapmıştım. Bu sefer de kızartmasını yaptım efsane oldu. Dışı çıtır çıtır içinde ekşi bi lezzet çok güzel oluyor. Yanında sarımsaklı yoğurtla servis edebilirsiniz. Çok yakışıyor 😉

YEŞİL DOMATES KIZARTMASI
Malzemeler
  1. Yarım kilo yeşil domates

Bulamak için
  1. Yarım su bardağı un
  2. 1 tane yumurta & yarım su bardağı süt
  3. 3 yemek kaşığı un & 3 yemek kaşığı mısır unu & Tuz & karabiber

Kızartmak için
  1. Sıvıyağ

Yapılışı
  • Domatesleri enine 1 cm kalınlığında dilimliyoruz.
  • Bulamak için malzemeleri ayrı ayrı kaselere ayarlıyoruz.
  • 1.kaseye un koyuyoruz.
  • 2.kaseye yumurta ve sütü koyup çırpıyoruz. 
  • 3.kaseye un,mısır unu,tuz ve karabiberi koyup karıştırıyoruz.
  • Sonra dilimlediğimiz domatesleri önce 1.kaseye sonra 2.kaseye sonra da 3.kaseye tek tek buluyoruz. 
  • Kızgın yağda iyice kızarana kadar pişiriyoruz.
  • Yağlı kağıt serili tabağa çıkarıyoruz.
  • Sıcak sıcak servis ediyoruz.
  • Afiyet olaaa...
Not= Bana tuzu az geldi. O yüzden domatesleri bulamadan önce üzerlerine biraz ekstra tuz ektim 😉

YAPIM AŞAMALARI

Yorumlar