KORNİŞON TURŞU

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Cenâb-ı Hak buyuruyor:

“Nihayet o gün (dünyâda yararlandığınız) nîmetlerden elbette ve elbette hesâba çekileceksiniz.” (Tekâsür, 8)


Rasûlullah (sav) buyurdular:

“Hayat şartları sizinkinden daha aşağı olanlara bakınız; sizden daha iyi olanlara bakmayınız. Bu, Allah’ın üzerinizdeki nimetini hor görmemenize daha uygun bir davranıştır.” 
 (Müslim, Zühd 9. Tirmizî, Kıyamet 58, Libâs 38; İbni Mâce, Zühd 9)
Selâmün aleyküm,
Hâlâ tezgahlarda kornişon salatalıklar varken mutlaka alın ve bu tarif ile deneyin. Aslında ben alıp yapalı epey oldu ama paylaşmaya vaktim olmadı :)
Önce denemek için 1 kilo kornişon alıp yaptım. 15 gün bekledim, sonra tadına baktım kütür kütür nefis olmuştu. Gidip 3 kilo daha aldım. Tarifi canım arkadaşım Emel, "Mucit Anne" verdi. Kaynar su ile yapılıyor. Aslında tereddüt ettim başta ama sonuca bayıldım...

KORNİŞON TURŞU
Malzemeler
  1. 1 kg kornişon salatalık
  2. 1 kahve fincanı sirke
  3. 1.5 tatlı kaşığı şeker
  4. 1,5 yemek kaşığı tuz
  5. 1 çay kaşığı limon tuzu
  6. 6 diş sarımsak
  7. Kaynar su
  8. 2 tane 1 litrelik kavanoz 

Yapılışı
  • Kornişonları tek tek yıkıyoruz ki kumlu kalmasın.
  • Uçlarını temizliyoruz.
  • Üstüne bıçak ile çizik atıyoruz.
  • Kavanozlara salatalıkları dolduruyoruz.
  • Sarımsakları ilave ediyoruz aralarına.
  • Üzerine her kavanoza ayrı ayrı sirke, tuz, şeker ve limon tuzunu ekliyoruz.
  • Suyu kaynatıyoruz. Kaynayan suyu üzerlerine döküyoruz.
  • Kapaklarını sıkıca kapatıyoruz.
  • Kavanozu bir kaç tur sallıyoruz ve ters çevirip koyuyoruz.
  • 15 gün sonra yemeye hazır oluyor.
  • Afiyet olaaa...

YAPIM AŞAMALARI

Yorumlar