YAĞLI KAPYA BİBER TURŞUSU

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Ey îmân edenler! Allah’tan korkun ve sâdıklarla berâber olun!..” 
(Tevbe, 119)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Herhangi bir topluluğa benzemeye çalışan, onlardandır.” 
(Ebû Dâvûd, Libâs, 4/4031)
Selâmün aleyküm,
Kışlık hazırlıklar ne durumda? Dün haberlerde gördüm, otobüs firmaları kışlık erzak taşıyormuş sürekli :) Galiba herkes köyden memleketten hazırlayıp şehirdeki yakınlarına yolluyor.
Ben de kendi çapımda yapıyorum işte kışlık hazırlık.
Bugün ki tarifimi ilk denediğimde tereddüt etmiştim ama yapınca çok beğendik. Geçen senede ramazanda yapıp buzdolabında saklamıştım ve hala var buzdolabımda geçen seneden kalma. Yani uzun süre tüketilebiliyor tabiii tadına hayran olup hemen bitirmezseniz :) Bu sene de 4 kilo kapya biberden yaptım. 1 kavanozunu hemen bitirdim bile :)
Ben her öğünde yemeye bayılıyorum her şeyin yanına çok yakışıyor.

YAĞLI KAPYA BİBER TURŞUSU
Malzemeler
  1. 1,5 kilo kapya biber
  2. 1 su bardağı sirke
  3. 1 su bardağı sıvıyağ
  4. 1 baş sarımsak
  5. yarım demet maydanoz
  6. 1 yemek kaşığı tuz

Yapılışı
  • Kapya biberleri temizliyoruz ve iri parçalar halinde doğruyoruz.
  • Geniş bir tencereyi ocağa koyuyoruz.
  • İçine sirke, sıvıyağ ve tuzu ekleyip kaynatıyoruz.
  • Kaynamaya başlayınca biberleri ekleyip karıştırıyoruz.
  • Kapağını kapatıp yaklaşık 10 dakika kaynatıyoruz.
  • Çok kaynatıp biberleri ezmiyoruz.
  • Daha sonra iri doğranmış sarımsak ve maydanozu ekleyip tencereyi ocaktan alıyoruz.
  • Temiz cam kavanozlara dolduruyoruz. Tencerede kalan suyu da kavanozlara ekleyip kapağını sıkıca kapatıyoruz.
  • Uzun süre saklamak istiyorsanız kapağı kapattıktan sonra ters çevirip vakumlama işlemi yapıyoruz.
  • Dilerseniz de ertesi gün tüketebilirsiniz.
  • Oda sıcaklığına geldikten sonra buzdolabında yada serin bir yerde saklıyoruz. (ben Antalya'da yaşadığımdan riske atmamak için buzdolabında muhafaza ediyorum ;)
  • Afiyet olaaa...

YAPIM AŞAMALARI

Yorumlar