DENİZ BÖRÜLCESİ SALATASI

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
…Her bir nefis ve onu düzenleyene, ona hem fücûru (Allah’tan uzaklaştıran kötülükleri), hem de takvâyı (Allâh’a yakınlaşma yolunu/vuslatı) ilham edene yemin olsun ki, iç âlemini temizleyen, onu arındıran felâha ermiştir. Onu temizlemeyen, günahlarla örten ise felâkete uğramıştır.” 
(Şems, 7-10)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Allâh’ım! Nefsime takvâsını ver ve onu tezkiye et! Sen onu en iyi tezkiye edensin. Sen onun velîsi ve Mevlâ’sısın.” 
(Müslim, Zikir, 73)
Selâmün aleyküm,
Pazarda tezgahlarda deniz börülcesini hep görürdüm ama almazdım. Çünkü sürekli alıp yaptığımız yediğimiz bişey değildir. Geçenlerde yine gözüme çarptı alayım bi deneyeyim dedim. Vee çok kızdım kendime niye daha önce almamışım diye :) Tadı çok güzel çok lezzetli. 
Tarif araştırdım ama hiç bi tarifte tuz göremedim ve şaşırdım. Sonra hazırlamaya başladım. Deniz börülcelerini haşladıktan sonra tadına bi bakayım dedim ve bu kendinden tuzluymuş :) Yani aynı deniz suyu misali ;)

DENİZ BÖRÜLCESİ SALATASI
Malzemeler
  1. 1 demet deniz börülcesi
  2. 1 paket karbonat
  3. Su

Sos için
  1. Sarımsak
  2. Limon suyu
  3. Zeytinyağ

Yapılışı
  • Tencereye su koyup kaynatıyoruz.
  • İçine deniz börülcesini ekliyoruz.
  • Üzerine karbonat döküyoruz. (karbonat rengini canlı tutuyor. benim aldığım deniz börülcelerinin rengi soluktu, sonra canlandı rengi ;)
  • Deniz börülceleri yumuşayınca tencereden alıp buz küpleri ile dolu kap içine koyuyoruz.
  • Sonra başka bi su dolu kaba aktarıyoruz deniz börülcelerini ve ayıklıyoruz.
  • Ayıklamak çok basit. Kök kısmından tutup çekip içindeki kılçığı atıp yeşil kısmını kullanıyoruz.
  • Sos için sarımsağı rendeliyoruz. Üzerine limon suyu sıkıp zeytinyağı ekliyoruz.
  • Sosu deniz börülcelerinin üzerine ekleyip karıştırıyoruz.
  • Afiyet olaaa...

YAPIM AŞAMALARI
SOS İLE BULUŞMA ANI

Yorumlar