SAC KAVURMA

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Ey îmân edenler! Eğer Allah’tan korkarsanız, O size furkân (iyi ile kötüyü ayırt edecek bir anlayış) verir…” 
(Enfâl, 29)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Sizden önce yaşamış ümmetler içinde kendilerine ilham olunan kimseler vardı. Şayet ümmetim içinde de onlardan biri varsa, şüphesiz ki o Ömer’dir.” 
(Buhârî, Ashâbu’n-Nebî, 6)
Selâmün aleyküm,
Yine Kurban Bayramına yakışır bi tarifim var bugün.
Bizim evde kurban günü ne yapsak derdi çok olur. Çünkü herkes farklı sever. Kimi haşlama, kimi kavurma, kimi mangal seviyor. Artık kim daha baskın çıkarsa onun istediği yapılır :)
En sevilenlerden olan sac kavurma tarifi veriyorum bugün. Kuzu eti ile yaptım ben. Ve bol yağlı olanı makbul derler bende öyle yaptım ;)

SAC KAVURMA
Malzemeler
  1. 1 kilo kuzu kuşbaşı
  2. 200 gram kuzu iç yağ (kuyruk yağ)
  3. 2 adet kuru soğan
  4. 3 diş sarımsak
  5. 2 adet yeşil biber
  6. 2 adet domates
  7. tuz - karabiber -  kekik

Yapılışı
  • Öncelikle tavayı ısıtıyoruz. (ben mangalda yaptım, ocakta da olur)
  • Isınan tavaya ilk olarak iç yağını koyuyoruz. Yağ iyice eriyince kalan yağ kırıntılarını tavadan alıyoruz.
  • Eti tavaya ekliyoruz ve kavurmaya başlıyoruz. Etler suyunu çekene kadar pişiriyoruz.
  • Üzerine sırayla doğranmış soğan, sarımsak ve biber ekliyoruz pişirmeye devam ediyoruz.
  • Tuz ve baharatları ekliyoruz.
  • En son doğranmış domatesi de ekliyoruz. 5 dakika kadar pişirdikten sonra yemeğimiz hazır.
  • Afiyet olaaa...

MALZEMELER


YAPIM AŞAMALARI

Yorumlar