FİT ERİK PÜRELİ KEK

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“İnsan hiçbir söz söylemez ki, yanında gözetleyen yazmaya hazır bir melek bulunmasın.”
(Kaf, 18)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Allâh’a ve âhiret gününe îmân eden kişi, ya hayır söylesin ya da sussun!” 
(Buhârî, Edeb, 31, 85; Müslim, Îman, 74)
Selâmün aleyküm,
Bir önceki tarifimde yaptığım meyve suyunun posasını atmamıştım.
Bugün onlarla kek yaptım. Hemde fit kek :)
Sağlıklı beslenmeye devam.. Özellikle çocuklarımıza yapmalıyız bu tarz sağlıklı lezzetleri ;)
Ben kek piştikten sonra dilimleyip tek tek streç film ile kapladım. Sonrada hepsini buzdolabı poşetine koyup dondurucuya koydum. İhtiyaç duyduğum zaman dondurucudan çıkarıyorum buzu geçtikten sonra afiyetle yiyoruz.

FİT ERİK PÜRELİ KEK
Malzemeler
  1. 3 adet yumurta
  2. 2 yemek kaşığı pekmez
  3. yarım çay bardağı süt
  4. 1 su bardağı erik püresi
  5. 2 su bardağı tam buğday unu
  6. 1 paket kabartma tozu

Üzeri için
  1. 2 yemek kaşığı pekmez

Yapılışı
  • Tüm malzemeleri karıştırıp çırpıyoruz.
  • Kek kalıbını yağlayıp kek harcını koyuyoruz.
  • Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında pişiriyoruz.
  • Fırından çıkardıktan sonra kalıptan çıkarıp soğumaya bırakıyoruz.
  • Soğuyan kekin üzerine pekmez gezdirip servis ediyoruz.
  •  Afiyet olaaa...

YAPIM AŞAMALARI

Yorumlar