ŞİŞ MANTI

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Her kim bir iyilik yaparsa ona, o yaptığı iyiliğin on katı vardır.”
(En’âm, 160)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“İnsanların en hayırlısı, insanlara en çok faydalı olandır.”
(Suyûtî, el-Câmiu’s-Sağir, II,)

Selâmün aleyküm,
Mantı deyince akla direk Kayseri mantısı gelse de bir çok değişik alternatifleri de var. Bugün ki tarifimde yufka ile yapılan bi mantı var. Ben sadece sarımsaklı yoğurt ve salçalı sos ile tercih ettim. Ama üzerine kıyma da kavurup koyulabilir :)

ŞİŞ MANTI
Malzemeler
  1. 3 adet hazır yufka

Üzeri için
  1. 1 kase sarımsaklı yoğurt
  2. 1 yemek kaşığı tereyağ
  3. 1 tatlı kaşığı salça
  4. pul biber - nane
Yapılışı
  1. Yufkayı tezgaha serip ikiye katlıyoruz. 
  2. Kenarlardan ve üstten biraz keserek düzgün bir parça elde ediyoruz.
  3. Ortadan kesip iki eşit parça elde ediyoruz.
  4. Yufkayı açarak tek kat yapıyoruz ve çöp şişe sararak sıkı bir rulo yapıyoruz. Uç kısmını su ile ıslatıyoruz ki açılmasın ;)
  5. Çöp şişi rulodan çekerek çıkarıyoruz. Bir parmak genişliğinde kesiyoruz.
  6. Tüm yufkaları bu şekilde hazırlıyoruz. Önceden ısıtılmış fırında yufkalar kızarana kadar pişiriyoruz. (yağda kızartanlar da var ama ben böyle tercih ettim yine çıtır çıtır oldu)
  7. Sarımsaklı yoğurdumuzu ve tereyağında kızdırdığımız salça ile baharatları hazırlıyoruz.
  8. Servisten hemen önce yoğurdu ve sosu döküyoruz ki yufkalar yumuşamasın.
  9. Afiyet olaaa...
NOT= kenarlardan artan yufkaları atmıyoruz tabi ki. ben elimle küçük parçalara ayırıp onları da fırında pişirdim. Kızım cips gibi çıtır çıtır yemeye bayıldı ;)


YAPIM AŞAMALARI

Yorumlar