BULUT TATLISI

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.”
(Zâriyât, 56)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Allâh rızâsı için bir gün oruç tutan kimseyi Allâh Teâlâ, bu bir günlük oruç sebebiyle cehennem ateşinden yetmiş yıl uzak tutar.”
(Buhârî, Cihâd, 36)

Selâmün aleyküm,
Bu tatlı bi efsane, çünkü sadece 3 malzeme ile yapılıyor.
Evet evet doğru duydunuz, 3 malzeme ile nefis bir tatlı yapabilirsiniz.
Hem ekonomik, hem de pratik.
Benim kurtarıcı tatlım oldu artık bu. Az malzemeli olduğu için beş dakikada şipşak hemen hazırlanıp gidiyor fırına :)

BULUT TATLISI
Malzemeler
  1. 1 paket krema
  2. 1 su bardağı un
  3. 1 tatlı kaşığı kabartma tozu

Şerbeti için
  1. 1,5 su bardağı toz şeker
  2. 2 su bardağı su
  3. 5-6 damla limon suyu

Yapılışı
  • Öncelikle şerbeti hazırlıyoruz. Tüm malzemeleri küçük bi tencereye koyup 5 dakika kaynatıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
  • Tatlının hamuru için karıştırma kabına krema,un ve kabartma tozunu ekliyoruz. 
  • Asla el ile yoğurmuyoruz !!!
  • Spatula yardımı ile karıştırıp kıvam aldırıyoruz.
  • Biraz yapışkan bi kıvamı olacak.
  • Şekil verirken ellerimize yapışmaması için bi çay tabağına birazcık sıvıyağ koyuyoruz. Arada ellerimizi sıvıyağa batırıyoruz.
  • Fındıktan biraz büyükçe parçalar koparıp yuvarlıyoruz.
  • Yağlı kağıt serili fırın tepsisine diziyoruz.
  • Önceden 190 derecede ısıtılmış fırında 30 dakika pişiriyoruz.
  • Tatlımızı fırından çıkardıktan 10 dakika sonra soğuyan şerbeti döküyoruz.
  • Şerbeti çabuk çeksin isterseniz tepsinin üzerini kapatabilirsiniz.
  • Ben hindistan cevizi ile süsledim, süsleme kısmı keyfinize kalmış ;)
  • Afiyet olaaa...
NOT=Tatlıyı ben küçük boyutta yaptım, ama isterseniz büyük de yapabilirsiniz.

MALZEMELER
YAPIM AŞAMASI
Bİ TANE ALIR MIYDINIZ?

Yorumlar