ACILI EZME

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor
:“Biz, hakikaten insanoğlunu şan ve şeref sahibi kıldık. Onları, (çeşitli nakil vasıtaları ile) karada ve denizde taşıdık; kendilerine güzel güzel rızıklar verdik; yine onları, yarattıklarımızın birçoğundan cidden üstün kıldık.”
(İsrâ, 70)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Ben lânetçi olarak değil, âlemlere rahmet olarak gönderildim”
(Müslim, Birr, 87)

Selâmün aleyküm,
Lokantaların vazgeçilmez mezesi acılı ezmeyi evde 5 dakikada yapabilirsiniz ;)

ACILI EZME
Malzemeler
  1. 2 adet büyük domates
  2. 2 adet kapya biber
  3. 2 adet yeşil biber
  4. 10-15 adet acı biber
  5. 3 diş sarımsak
  6. 1 yemek kaşığı salça
  7. tuz 
  8. taze nane
  9. dereotu
  10. maydanoz

Yapılışı
  • Domates, sarımsak ve biberleri blenderden geçiriyoruz. Aşırı sulu olursa suyunu süzüyoruz. (benim domatesler çok sulu değildi ben süzmedim)
  • Salça ve tuzu ekleyip karıştırıyoruz.
  • Son olarak yeşillikleri doğrayıp ekliyoruz.
  • Acılı ezmemiz hazır.
  • Afiyet olaaa...

Yorumlar