KIYMALI TOMBUL KABAK DOLMASI

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Sevdiğiniz şeylerden infâk etmedikçe aslâ “birr”e (yâni hayrın kemâline) eremezsiniz! Her ne infak ederseniz, Allâh onu hakkıyla bilir.” 
(Âl-i İmrân, 92)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Benim ümmetimin misâli, yağmurun misâli gibidir. Evveli mi daha hayırlıdır, sonu mu daha hayırlıdır bilinmez! (Evveli de hayırlıdır, sonu da hayırlıdır.)” 
(Tirmizî, Edeb, 81/2869; Ahmed, III, 130)


Selâmün aleyküm,
Geçen hafta evimi taşıdım. Epey yoruldum. Ama çok şükür bunu da atlattım..
Bugün sizlere bu güzel dolmanın tarifini vereceğim.
Ben tombul kabak diye biliyorum ismini ama araştırdım başka isimleri de varmış :)
Tombul kabak - Girit kabağı - Kıbrıs kabağı - Yayla kabağı - Yuvarlak kabak vs...
Biz evde 2 kişi olduğumuz için 4 tane dolma yaptım ve tarifi ona göre yazacağım.
Siz daha fazla yapmak isterseniz orantılı şekilde malzemeleri arttırabilirsiniz ;)

KIYMALI TOMBUL KABAK DOLMASI
Malzemeler
4 adet tombul kabak
Yarım çay bardağı HELESA pirinç
100 gram kıyma
1 adet kuru soğan
1 tutam maydanoz
1 yemek kaşığı salça
2 yemek kaşığı zeytinyağ
Tuz - Karabiber - Nane

Yapılışı
Pirinçleri yıkıyoruz.
Soğanı ve maydanozu doğruyoruz.
Diğer iç malzemeleri de ekleyip karıştırıyoruz.
Kabakları yıkıyoruz ve kabuklarını soyuyoruz yada çiziyoruz.
Kabakların tepelerini kapak şeklinde kesip kenara alıyoruz.
Bir kaşık yardımı ile kabakların içlerini oyuyoruz.
Oyduğumuz kabakların içlerine tuz serpiyoruz.
Hazırladığımız iç harcı kabakların içine dolduruyoruz.
Üzerlerinde biraz boşluk bırakıyoruz ki pirinçler şişip büyüyecektir.
Kapaklarını da kapatıp tencereye diziyoruz.
Tencerenin tabanından 2 parmak yüksekliğe çıkacak şekilde kaynar su ekliyoruz.
Kısık ateşte ortalama yarım saat pişiriyoruz.
Afiyet olaa...
Dolmamızın iç malzemeleri hazır...
Kabakların içleri dolduruldu. 
Tencereye girmeye hazırlar...
Dolmamız hazır, afiyet olsun...

Yorumlar

Yorum Gönder