GUACAMOLE SOS

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“O vakit Allah’tan bir rahmet ile onlara yumuşak davrandın! Şâyet Sen kaba, katı yürekli olsaydın, hiç şüphesiz, etrafından dağılıp giderlerdi...” 
(Âl-i İmrân, 159)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Kıyâmet günü Allâh Teâlâ şöyle buyurur: Celâlim hakkı için, bana itaat maksadıyla birbirlerini sevenler nerede? Hiçbir gölgenin bulunmadığı bugün, onları gölgemde gölgelendireceğim, onları muhâfaza edeceğim.” 
(Müslim, Birr, 37)


Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Guacamole nedir? dediğinizi duyar gibiyim.
Guacamole ; avokado ile yapılan Orta Amerika ve Küba mezesidir.
Aztek kökenli olan bu yiyecek içeriğindeki yağ ve vitamin açısından değerli tutulmuştur.
Avokado bir çoğumuzun pazarlarda gördüğü ancak alıp tadına bile bakmadığı bir üründür.
Alanlarda eminim tadını beğenmemiştir :) Çünkü ham hali insanın ağzını buruşturur. Olgunlaşmış hali de herkesin damak tadına uymaz.
Amaaa avokadoyu böyle bir sos haline getirirseniz bayılacaksınız.
Ben de ilk avokadonun tadına baktığımda 'aman yaa onca övdükleri şey bu muymuş' demiş ve beğenmemiştim :)
Sonra başka bi yerde avokado sos yedim veee tüm iltifatları hakettiğini gördüm.
Mutlaka bu sosu deneyin benden söylemesi ;)

GUACAMOLE SOS
Malzemeler
2 adet olgun avokado
1 adet domates
1 adet mor soğan
1 adet acı biber
2 diş sarımsak
5-10 dal maydanoz
2 yemek kaşığı limon suyu
2 yemek kaşığı zeytin yağ
Tuz - Karabiber

Yapılışı
Avokadoyu bıçakla ikiye bölüyoruz.
Çekirdeğini çıkartıp içini kabuğa zarar vermeden bir kaşık yardımı ile çıkartıyoruz.
Domatesi küçük küçük doğruyoruz.
Soğanı ince ince yemeklik doğruyoruz.
Biberleri de küçük küçük doğruyoruz.
Sarımsağı eziyoruz.
Doğradığımız tüm malzemeleri kaseye alıyoruz.
Tuz, karabiber, limon suyu, kıyılmış maydanoz ve zeytinyağını kaseye aktarıp iyice karıştırıyoruz.
Guacamole sos hazır.
Ekmeğe sürüp afiyetle yiyebilirsiniz :)

Guacamole sos için gerekli malzemeler hazır...
Renk renk çeşit çeşit eğlenceli malzemeleri var dimi :)
Vee leziz Guacamole Sos tadıma hazır.
Bir kere tadınca bağımlısı olacaksınız ;)


Avokado çekirdeği çıkarmanın en pratik yolunu videoya çektim.
Sizlerde zorlanmadan çıkarabilirsiniz :)

Yorumlar

  1. Çok güzel bir sos hazırlamışsınız. Avakadoya limon , sarımsak,karabiber çok yakışıyor Ellerinize sağlık.En kısa zamanda denemek lazım.

    YanıtlaSil
  2. Canım. . Ellerine sağlık.. Deneyeceğim. . Avokado yu sevmeyen biri olarak sevmeye çalışıyorum. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sevmezdim ama bu şekilde 3 öğün yiyorum :)

      Sil

Yorum Gönder