MİLFÖY ÇANAĞINDA BUĞDAY SALATASI

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“…Nerede olursanız olun, O sizinle berâberdir…”
(Hadîd, 4)


Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Nerede olursa olsun, Allah Teâlâ’nın yanında olduğunu bilmesi, kişinin îmânının üstünlüğünden kaynaklanır.”(Beyhakî, Şuab, I, 470)


Selâmün aleyküm,
Bahar geldi gelecek diye bekliyoruz ama gelmiyor :)
Güneş yüzünü gösterip kaçıyor hemen.
Bahar gelmese de günümüzü renklendirecek rengarenk ve lezzetli bi salata tarifim var size ;)
Bu salatayı ablama hazırladığımız gün menüsünde yapmıştık.
Yiyen herkes bayılıyor ve tarif istiyor.
Bende tarifi HÜNERLİ ELLER sayfasının sahibi Hülya ablamdan almıştım.
Burdan tarif için kendisine teşekkür ediyorum...
Salatanın sunumunda milföy çanakları kullanmak ise benim fikrimdi ;)

MİLFÖY ÇANAĞINDA BUĞDAY SALATASI
Malzemeler
Milföy (kişi sayısı kadar kare milföy kullanınız)
2 su bardağı buğday
5-6 dal taze yeşil soğan
4 tane salatalık turşusu
1 yeşil biber
1 kırmızı biber
Yarım demet dereotu
Yarım demet maydanoz
1 su bardağı nar
Nar ekşisi
Zeytinyağ
Limon
Tuz - Karabiber - Sumak - Pulbiber

Yapılışı
Buğdayı akşamdan suda bekletiyoruz.
Ertesi gün düdüklü tencerede buğdayı 20 dakika tuzlu su ile haşlıyoruz.
Diğer taraftan malzemelerimizi yıkayıp ince ince doğruyoruz.
Haşlanan buğdaya malzemelerimizi ekliyoruz.
Güzelce harmanlıyoruz ve salatamız hazır.

Milföy çanaklarını hazırlamak için cupcake tepsisi kullandım ben.
Cupcake tepsimizi ters çeviriyoruz.
Milföylerin yapışmaması için margarin ile kalıpları yağlıyoruz.
Kare milföyleri kalıplara yerleştiriyoruz.
Kabarmaması için çatalla hamura delikler açıyoruz.
Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında milföyler kızarana kadar pişiriyoruz.
Pişen milföyleri fırından alıp soğumaya bırakıyoruz.
Servisten hemen önce içlerine buğday salatasını koyup sunuyoruz.
Afiyet olaaa...
Fotoğrafı netten aldım. Kendim yapım aşamasını çekmeyi atlamışım. Milföy çanaklarını bu şekilde yaptım bende...

Yorumlar

  1. ellerinize sağlık ne kadar güzel olmuş.. :) sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Canım eline saglık.Ne güzel bir sunum böyle...Afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Tarif senden değişik sunmak benden ;)

      Sil
  3. Ne kadar albenili olmuş..Ellerine sağlık yiyesim geldi. :)))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder