VİŞNE SOSLU CHEESECAKE

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Ey iman edenler! Size verdiğimiz rızıkların temiz olanlarından yeyin…”
(Bakara, 172)
Rasûlullah (sav) buyurdular:
“…Bir kimse Allah yolunda uzun seferler yapar. Saçı başı dağınık, toza toprağa bulanmış vaziyette ellerini gökyüzüne açarak: Yâ Rabbi! Yâ Rabbi! diye dua eder. Halbuki onun yediği haram, içtiği haram, gıdası haramdır. Böyle birinin duası nasıl kabul edilir!”
(Müslim, Zekât 65; Tirmizî, Tefsîru’l-Kur’ân 3)

Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Cheesecake sever misiniz?
Ben bayılıyorum hele ki bu tarifle çok güzel oluyor :)
İlk cheesecake yediğimde dondurulmuş olanlardan yemiştim ve cheesecake sevdam başlamadan bitmişti.
Uzuuun zaman sonra birde kendim yapıp deneyeyim bakalım nasıl olacak dedim ve iyiki yapmışım.
Tadı, kıvamı çok güzel oldu.
Hatta meşhur bi marka olan pastahanede yedim benimki daha güzel oluyor ;)
Yapımı zor gelir herkese ama püf noktalarına uyulursa hiçte zor değil gayet basit bence, mutlaka denemelisiniz...

VİŞNE SOSLU CHEESECAKE
Malzemeler
Tabanı için
2 paket burçak bisküvi
100 gram tereyağ

Kreması için

600 gram labne peyniri
6 yemek kaşığı toz şeker
2.5 yemek kaşığı nişasta
200 ml krema
1 paket vanilya
3 adet yumurta (oda sıcaklığında)

Vişne sosu için
3 çay bardağı vişne suyu
2 yemek kaşığı nişasta
3 yemek kaşığı toz şeker

Yapılışı

  • Cheesecake'in tabanını oluşturmak için burçak bisküvileri rondodan çekip un haline getiriyoruz. Un haline gelen bisküvileri kelepçeli kalıba döküyoruz. Tereyağını eritip bisküvilerin üzerine döküp karıştırıyoruz. Tereyağı ile güzelce harmanladığımız bisküvileri kaşık veya bardak yardımıyla kalıbımıza bastırarak döşüyoruz. Derin dondurucuda 15 dakika bekletiyoruz.
  • Bu sırada fırını 175 dereceye getirip ısıtmaya başlıyoruz. Fırına su dolu tepsi koyup en alt rafa yerleştiriyoruz. *Cheesecake nemli ortamda pişmesi gerekiyor ki üstünde çatlama ve pürüzlükler oluşmasın.
  • Labneyi ve şekeri karıştırma kabımıza alıp tel çırpıcı ile yavaş yavaş karıştırıyoruz. Ardından kremayı, nişastayı ve vanilyayı ilave edinip karıştırıyoruz. Yumurtaları teker teker kırıyoruz ve her seferinde çırpıyoruz. Çırpma işlemini çok yapmayacağız ki sulanmasın.
  • Hazırladığımız kremayı dolapta bekleyen bisküvi tabanlı kelepçeli kalıba aktarıyoruz. Kelepçeli kabın kenarlarını folyo ile sarıyoruz ki çok pişip rengi değişmesin.
  • Isınmış olan fırının orta rafına, tel ızgaranın üzerine kelepçeli kalıbı koyup pişiriyoruz.
  • Üzeri hafif kızarıp, ortası da hafif sallanırken fırını kapatıyoruz. Fırının kapağını yarım açıp içinde en az 1-2 saat dinlendiriyoruz. Ardından oda ısısına gelene kadar soğuk bir zeminde bekletiyoruz.
  •  Vişneli sos için malzemelerini tencereye alıp sürekli karıştıracak pişiriyoruz. Pişen sosumuzu sürekli karıştırarak ılıtıyoruz ve Cheesecake'in üzerine döküyoruz. Donmadan kaşıkla Cheesecake'in üzerini düzeltiyoruz.
  • Cheesecake de en önemli kısım beklemesi ve dinlenmesidir. Oda ısısına gelen cheesecake'i bir gece buzdolabında bekletiyoruz. Bir gece dinlenmeden kelepçeli kalıbı çıkarmıyoruz. Dinlenen cheesecake'i kelepçeli kalıptan yavaş ve itina ile çıkartıyoruz.
  • Nefis cheesecakemiz hazır, Afiyet olaaa...



YAPIM AŞAMALARI
DÜZGÜN DİLİMLER İÇİN DİNLENME ŞART ;)


Yorumlar

  1. Bir ben sevmiyorum galiba şu cheescakeleri ama vişne sosu ile daha farkli olur tahminim.. çok hoş görünüyor. . Yapmak lazım. eline sağlık. .♥

    YanıtlaSil
  2. Canııımmmm ellerine sağlık, çok severimmm hele limon soslusunu yaparsam offf ki offf... Vişne sos ile de çok leziz oluyor...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol evren abla :) ben her türlüsüne bayılıyorum ;)

      Sil
  3. Ama çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık, ben de çok seviyorum cheesecake, sevgiler...))

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor sunum mükemmel

    YanıtlaSil
  5. Ye beni diyor Büşraaaa...Sizde yediniz tabi..Ne diyim harika..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Hergün olsa hergün yerim bunu :)

      Sil

Yorum Gönder