PORTAKAL KABUKLU ÇİKOLATALI KURABİYE

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“(İbrahim): Hastalandığım zaman bana şifa veren O'dur.”
(Şuara, 80)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Oruç tutun, sıhhat bulun!..”
(Ebu Nuaym, Kitabu’t Tıb, Ebu Hureyre)


Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Uzuuuun zamandır yeni tarif paylaşamadım.
Taşınmak ile meşguldüm :)
Ev toplama, taşınma, yerleşme bide araya kurban bayramı girdi koptum iyice
blog sayfamdan.
Ama tariflerim epey birikti, sizlerle tanışmak için sabırsızlanıyorlar ;)

Evvelki gün (29 ekimde) Antalyalı Blog Yazarları olarak geleneksel sonbahar pikniğimizi düzenledik. Pikniğe takipçilerimiz de katıldı. Tanıştık, yedik, içtik, eğlendik,
çok güzel geçti :) Fotoğraflarımızı görmek isterseniz tık tık...

Gelelim mükemmel tarife, aslında bu kurabiyeyi yapalı çok oldu.
Fakat tarifi eklemekte geç kaldım. Tarif Cahide Jibek'e aittir.
4 ay kadar önce ablamın tayini çıktı, artık bizimle aynı şehirde yaşayacaklardı.
Bunu kutlamak için bize davet ettim ve bir sürü mamalar hazırlamıştım.
Bu kurabiye ise favorim oldu, daha sonra tekrar yaptım ve neredeyse
hepsini kendim yedim :D
Portakal ve çikolata birbirlerine acaip yakışıyor bence..

PORTAKAL KABUKLU ÇİKOLATALI KURABİYE
Malzemeler
150 gram margarin
1 çay bardağı zeytinyağı
1 adet yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
2.5 su bardağı un
1 su bardağı buğday nişastası
2 yemek kaşığı kakao
1 portakal kabuğu rendesi
1 tatlı kaşığı vanilya
1.5 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay bardağı damla çikolata

Yapılışı
Margarini eritiyoruz. (aslında oda sıcaklığında olması gerekiyor ama
genelde margarini dolaptan çıkarmayı unuttuğum için ben eritmeyi tercih ediyorum)
Damla çikolata hariç diğer tüm malzemeleri ekleyip yoğuruyoruz.(Unu yavaş yavaş ekleyin
az veya çok gelebilir)
Son olarak damla çikolatayı da ekleyip karıştırıyoruz.
Hamurdan dondurma kaşığıyla alıp şekiller veriyoruz. (Sap kısmı yaylı kaşıklardan olması
lazım. Benim dondurma kaşığım öyle olmadığı için tam şekil veremedim,
isterseniz elinizle şekil verebilirsiniz.)
Yağlanmamış tepsiye kaşık yardımıyla kurabiyeleri diziyoruz.
Önceden 170-200 derecede ısıtılmış fırında pişiriyoruz.
Afiyet olaaa...

Yorumlar