YEŞİL KABAKLI ÇİKOLATALI KEK

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Ben cinleri ve insanları sadece Bana kulluk etsinler diye yarattım.”
(Zâriyât, 56)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Siz beni, hakkım olan derecenin üzerine yükseltmeyiniz! Çünkü Yüce Allâh, beni rasûl edinmeden önce kul edinmişti.”
(Heysemî, IX, 21)


Selâmün aleyküm canlar,
Yeşil mi? Kabak mı? Çikolata mı? Kek mi? dediğinizi duyar gibiyim :D
Bende ilk duyduğumda aynı şeyleri düşündüm.
Evde fazlaca kabak vardı, daha öncede bahsetmiştim.
Yine kabak değerlendirmece yaparken rastladım bu tarife.
Veeeee ba-yıl-dım :)
İyi ki yapmışım bu keki, acayip güzel oluyor.
Asla kabak tadı gelmiyor.
Keke nemlilik veriyor, yumuşacık bir kek oluyor.
Kimse içinde kabak olduğunu anlamıyor.
Kabak sevmeyen birilerine yaptıysanız boşverin söylemeyin kabaklı olduğunu ;)

YEŞİL KABAKLI ÇİKOLATALI KEK
Malzemeler
3 adet yumurta
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ
2 su bardağı kabuklarıyla birlikte rendelenmiş yeşil kabak
Yarım çay  ardağı damla çikolata
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı kakao

Yapılışı
Yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz.
Sıvıyağ ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.
Diğer malzemeleri de ekleyip kek harcımızı hazırlıyoruz.
Yağlanmış büyük kare cam borcama döküyoruz.
Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 40 dakika pişiriyoruz.
Nefis yeşil kabaklı kek hazır.
Afiyet olaaa...
İÇİNDEKİ YEŞİL KABAKLARIN İSPATI :)
PİŞTİKTEN SONRA BANA POZ VERİYORLAR :)
AKŞAM ÇAY-TV KEYFİMİZDE BİZE EŞLİK ETTİLER :)
ERTESİ GÜN MEYVE-DONDURMA EŞİLİĞİNDE KEKİ TÜKETTİK :)

Yorumlar