KURU PATLICAN DOLMASI

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Sayılı günlerde olmak üzere (oruç size farz kılındı). Sizden her kim hasta yahut yolcu olursa (tutamadığı günler kadar) diğer günlerde kaza eder. (İhtiyarlık veya şifa umudu kalmamış hastalık gibi devamlı mazereti olup da) oruç tutmaya güçleri yetmeyenlere bir fakir doyumu kadar fidye gerekir. Bununla beraber kim gönüllü olarak hayır yaparsa, bu kendisi için daha iyidir.”
(Bakara, 184)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
 “Aziz ve celîl olan Allah "İnsanın oruç dışında her ameli kendisi içindir. Oruç benim içindir, mükâfatını da ben vereceğim…" buyurmuştur.”
(Buhârî, Savm 9; Müslim, Sıyâm 163)


Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Kuru patlıcana aşırı derecede bayılıyorum :)
Düğünümden sonra annemler bana gelecekti. Bişey lazım mı diye sordu annem. Kuru patlıcan getir dedim :) Sağolsun getirdi. Hemen bi kaç gün içinde yaptım afiyetle yedim :)
Fazlaca yapıp fazlasını dondurucuya koydum, canım çekince pişirip yemeye hazır vaziyette bekliyorlar beni ;)

KURU PATLICAN DOLMASI
Malzemeler
15-20 adet kuru patlıcan
1 su bardağı pirinç
1 adet soğan
1 adet sarımsak
1 tutam maydanoz
2 yemek kaşığı salçası (varsa biber salçası)
2 adet domates
Tuz - Karabiber - Kimyon - Pulbiber - Kekik - Nane

Sos için
1 yemek kaşığı salça
1 adet limonun suyu
4 yemek kaşığı zeytinyağ
Su

Yapılışı
Kuru patlıcanların ipini çıkartıyoruz.
Tencereye su koyup kaynatıyoruz.
Kaynayan suya kuru patlıcanları ekleyip 15-20 dakika haşlıyoruz. (tırnak testi yapabiliriz :) tırnağımızı patlıcanlara batırdığımızda tırnak patlıcana geçmeli)
Pirinci güzelce yıkayıp biraz ılık suda bekletiyoruz.
Soğan, sarımsak, domates ve maydanozu küçük küçük doğruyoruz.
Pirinci süzüyoruz.
İçine soğan, sarımsak, domates, maydanoz, salça, tuz ve baharatları ekleyip iyice karıştırıyoruz. (ben dolma yaparken biraz kavurmayı tercih ediyorum genelde)
Patlıcanların yarısına kadar iç koyuyoruz.
Ağızlarını sıkarak kapatıyoruz.
Tencereye de ağız tarafı içe bakacak şekilde diziyoruz.
Sos için tüm malzemeleri karıştırıyoruz.
Tencereye dizdiğimiz patlıcanların üzerini kapatacak şekilde hazırladığımız sosu döküyoruz.
Kaynayıncaya kadar yüksek ateşte , kaynadıktan sonra kısık ateşte pişiriyoruz.
Pirinçler yumuşayana kadar pişiriyoruz.
Afiyet olaaa...
PATLICANLAR DOLDURULMAYI BEKLİYOR :)
MENÜ: EZOGELİN ÇORBASI, KURU PATLICAN DOLMASI,
YOĞURTLU SEMİZ OTU SALATASI

Yorumlar