FIRINDA KÖFTE PATATES DİZME

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Her kim bir iyilik yaparsa ona, o yaptığı iyiliğin on katı vardır.”
(En’âm, 160)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“İnsanların en hayırlısı, insanlara en çok faydalı olandır.”
(Suyûtî, el-Câmiu’s-Sağir, II,)


Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Ramazan geldi, yoğunluktan yeni tarifler paylaşmaya vaktim olmuyor.
Ha gayret dedim bugün oturdum pc başına :) 
Hergün menü paylaşıyorum face sayfamdan orayı takip etmeyi unutmayın ;)

FIRINDA KÖFTE PATATES DİZME
Malzemeler
2 adet patates
2 adet domates
2 adet yeşil biber
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı zeytinyağ

Köfte için;
Yarım kilo kıyma (fazla geliyor bu miktar ama fazlasını dondurucuya atıyoruz :)
1 adet yumurta
1 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
Yarım su bardağı bayat ekmek içi5-6 dal maydanoz
Tuz
Karabiber
Kimyon

Yapılışı
Köfte için ; Soğanı rendeliyoruz.
Sarımsakları ezip maydanozu ince ince kıyıyoruz.
Diğer malzemeleri de ekleyip birlikte yoğuruyoruz.
Ne kadar iyi yoğurursak o kadar iyi olur. 
Yumurta büyüklüğünde parçalar alıp elimizi ıslatarak şekillendiriyoruz.
Patatesleri soyup halka şeklinde doğruyoruz.
Fırın kabımıza bir patates, bir köfte, bir domates, bir biber şeklinde diziyoruz.
1 yemek kaşığı salçayı ılık su dolu kasede karıştırıp yemeğin üstüne döküyoruz.
1 yemek kaşığı zeytinyağını da üstünde gezdiriyoruz.
Önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz.
Afiyet olaaa...
YEMEĞİMİZ PİŞMEYE HAZIR :)
MENÜ : YEŞİL MERCİMEK ÇORBASI, ARPA ŞEHRİYE PİLAVI,
FIRINDA KÖFTE PATATES DİZME, YOĞURT
MUTFAK YARDIMCILARIMI SEVİYORUM :)

Yorumlar