ARPA ŞEHRİYE PİLAVI

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Biz, hakikaten insanoğlunu şan ve şeref sahibi kıldık. Onları, (çeşitli nakil vasıtaları ile) karada ve denizde taşıdık; kendilerine güzel güzel rızıklar verdik; yine onları, yarattıklarımızın birçoğundan cidden üstün kıldık.”
(İsrâ, 70)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
Ben lânetçi olarak değil, âlemlere rahmet olarak gönderildim” 
(Müslim, Birr, 87)


Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Ramazan nasıl geçiyor?
Antalya çok sıcak :) Ama çok şükür Rabbim yardım ediyor, çok zorluk çekmiyoruz.
Rabbim oruçlarımızı kabul etsin inşallah...
Ramazanın ilk haftasını geride bıraktık bile.
Ben iftara misafir ağırlama faslımı bitirdim elhamdülillah :)
Yine çağıracağım bir iki misafirim var ama şimdilik bitti iftar davetlerim.
Çok zevkli oluyor ramazanda iftarı kalabalık yapmak...
Gelelim tarifimizeee :D
Arpa şehriye pilavını çok severim, ama nedendir bilmem pek sık yapmam.
Neden sık sık yapmıyorum acaba :)
Et ve tavuk yemeklerinin yanına çok yakışıyor mutlaka yapmalısınız...

ARPA ŞEHRİYE PİLAVI
Malzemeler
1 su bardağı arpa şehriye
1 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz
Su

Yapılışı
Tencereye yağları alıp arpa şehriyeleri ekliyoruz.
Arpa şehriyelerin rengi değişene kadar kavuruyoruz.
Üzerini geçecek kadar kaynar su ve tuz ekleyip tencerenin kapağını kapatıyoruz.
Suyunu çekince ocağı kapatıyoruz.
Afiyet olaaa...

MENÜ : YEŞİL MERCİMEK ÇORBASI, ARPA ŞEHRİYE PİLAVI,
FIRINDA KÖFTE PATATES DİZME, YOĞURT

Yorumlar