ANTALYA USULÜ TERBİYELİ TAVUK SUYUNA PİRİNÇ ÇORBASI

 بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Sana yakîn (ölüm) gelinceye kadar Rabbine kulluk et!”
(Hicr, 99)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
"Allah'a inandım de, sonra da dosdoğru ol!"
(Müslim, İmân 62; Tirmizî, Zühd 61; İbni Mâce, Fiten 12.)
Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Bizim evimize ne zaman tavuk alınsa illa yapılırdı bu çorba.
Annemde ablamda çok güzel yapar.
Bende biraz annemim elini almışım herhalde ;)
Bu çorbayı 2014 yılında İlk iftar soframızın menüsünde yapmıştım. Tarifi de o zaman paylaşmıştım. Şimdi sadece görseli güncelleyerek yeniden paylaşıyorum :)

ANTALYA USULÜ TERBİYELİ TAVUK SUYUNA PİRİNÇ ÇORBASI
Malzemeler
  1. Haşlanmış tavuk suyu
  2. 4 yemek kaşığı pirinç
  3. 1 yumurta sarısı
  4. Yarım limon suyu
  5. 1 yemek kaşığı un
  6. tuz

Üzeri için
  1. Tereyağı

Yapılışı
  • Haşlanmış tavuk suyunun içine tuz ekliyoruz.
  • Pirinci yıkayıp tavuk suyuna ekliyoruz ve yumuşayana kadar pişiriyrouz.
  • Diğer tarafta terbiyesini hazırlamak için yumurta sarısı, limon suyu ve unu karıştırıyoruz.
  • Kaynayan tavuk suyundan terbiyenin içine alıp ılıtıyoruz.
  • Terbiyeyi karıştıra karıştıra çorbaya ekliyoruz.
  • Biraz daha kaynatıyoruz, çorbamız hazııır...
  • Servis ederken tereyağını kızdırıp üzerine döküyoruz.
  • Afiyet olaaa...
NOT= Ben tavuğu haşlayıp suyunu çorbada tavuğunu başka şeylerde değerlendiriyorum. Ama tavuğu didikleyip çorbanın içine koyunca da çok güzel oluyor.


Yorumlar