GÜVEÇTE PATATES PÜRESİ

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Hep birlikte Allâh’ın ipine (İslâm’a) sımsıkı yapışın; parçalanmayın. Allâh’ın size olan nîmetini hatırlayın: Hani siz birbirinize düşman kişiler idiniz de O, gönüllerinizi birleştirmişti ve O’nun nîmeti sâyesinde kardeşler olmuştunuz…”
(Âl-i İmrân, 103)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Kıyâmet günü Allâh Teâlâ şöyle buyurur: Celâlim hakkı için, bana itaat maksadıyla birbirlerini sevenler nerede? Hiçbir gölgenin bulunmadığı bugün, onları gölgemde gölgelendireceğim, onları muhâfaza edeceğim.”
(Müslim, Birr, 37)


Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Uzuuun bi aradan sonra karşınızdayıııım :)
Nerelerdeydin derseniz evlenmek ile meşguldüm :D Düğündü hazırlıktı balayıydı eve yerleşmekti derkeeen anca vakit buldum yeni tarif yazmaya.
Ara ara Facebook sayfamdan fotoğraf paylaştım ama tarif yazamamıştım.
İşte sonunda geldim burdayımmm :)
Mükemmel bir tarifle açılışı yapıyorum.
Bu güveci Çanakkale'ye giderken yol üstünden almıştım. Kullanmak bugüne nasipmiş :)
O gün biraz rahatsızdım. Pratik bişeyler yapacaktım.
Bolca domates vardı, değerlensinler diye menemen yapmaya karar verdim.
Güveçte patatesi de yapacaktım.
Yanına bide hazır çorba yapayım nede olsa o uğraştırıcı değil ben bunlarla uğraşırken o kendi kendine pişer diye düşündüydüm.
Sofrayı kurdum, herşey pişti, tam oturduk yemeğe başlayacağız aaaaa çorba yapmayı unuttuuum :D
Napalım bugün çorbasız yemek yiyecekmişiz....

GÜVEÇTE PATATES PÜRESİ
Malzemeler
4-5 adet patates
1 çay bardağı süt
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
1 tatlı kaşığı tereyağ
Tuz-Karabiber

Yapılışı
Patatesleri haşlıyoruz.
Kabuklarını soyup rendeliyoruz.
Rendelenmiş kaşar peynirinin yarısını patatese ekliyoruz.
Tuz ve karabiberide ekleyip güzelce karıştırıyoruz.
Püreyi güvecin içine yerleştiriyoruz.
1 tatlı kaşığı tereyağını üzerine paylaştırıyoruz.
Kalan kaşar peyniri rendesinide üzerine yayıyoruz.
Önceden ısıtılmış fırında kaşarlar kızarana kadar pişiriyoruz.
Afiyet olaaa...
Menümüz...
Mmmm yemede yanında yat :D

Yorumlar