ÇİLEKLİ FIRIN SÜTLAÇ

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
"(Ey Peygamber!) Hevâ ve hevesini ilâh edineni  gördün mü? Artık sen onlara vekil değilsin!"
(Furkan, 43)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
"Sizden biriniz, beni kendisinden, ana-babasından, çoluk-çocuğundan ve bütün insanlardan  daha fazla sevmedikçe hakkıyla îmân etmiş olmaz!..."
(Buhârî,  Îmân, 8)


Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Sütlaç çocukluğumun tatlısıdır.
Çok iyi hatırlıyorum okuldan eve geldiğimde mutfak tezgahının üzerinde kaseleri görünce çok sevinirdim :)
Bide annem sütçüden sütü fazlaca aldığı zaman bilirdim ki o fazla süt sütlaç yapılacak :)
Seneleeer geçti ve bende sütlaç yaptım.
Yapmışken değişiklik olsun dedim ve çilekli yaptım.
Ee bide fırına atayım şunu dedim :D
Yaptım oldu...
Çileğin pişince ekşi bir tadı oluyor, üstü ekşi altı tatlı çok hoş bir lezzet oluyor.
Denemeden geçmeyin derim ;)

ÇİLEKLİ FIRIN SÜTLAÇ
Malzemeler
6 su bardağı süt
1 çay bardağı pirinç
1,5 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya
1 yumurta sarısı
3 yemek kaşığı nişasta
1 kase çilek

Yapılışı
Pirinci haşlıyoruz.
Süt, haşlanmış pirinç, şeker ve vanilyayı bir tencerenin içine koyup karıştırıyoruz.
Başka bir kapta nişasta ve yumurta sarısını karıştırıp yavaş yavaş tencereye ekliyoruz.
Pişen sütlacı tabaklara paylaştırıyoruz.
Çilekleri küp küp doğrayıp sütlaçların üzerine yerleştiriyoruz.
Sütlaç tabaklarını fırın tepsisine yerleştirip tepsinin içine soğuk su döküyoruz yarısına kadar.
Önceden ısıtılmış 190 derece fırında üstleri kızarana kadar pişiriyoruz.
Afiyet olaaa...

Yorumlar