ÖRGÜ ERKEK BEBEK CEPKENİ VE YAPIMI

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“O, gökleri ve yeri yoktan yaratandır. Size kendinizden eşler, hayvanlardan da (kendilerine) eşler yaratmıştır. Bu suretle çoğalmanızı sağlamıştır. O'nun benzeri hiçbir şey yoktur.
O işitendir, görendir.”
(Şûrâ, 11)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Sâliha kadın, kocası yüzüne baktığı zaman onu sevindirir, kocasının meşrû isteklerini yerine getirir ve onun olmadığı yerde hem malını, hem de nâmusunu muhafaza eder.”
(İbn-i Mâce, Nikâh, 5/1857)


Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Yemek yapmayı sevdiğim gibi örgü yapmayı da seviyorum :)
Aslında çok model falan bilmem, düz-ters-haraşo ile örerim.
Ama favori iki modelim var.
Herkese onlardan yapıyorum. Çokta beğeniliyor...
Biri kız bebek bolerosu (tıklayın görün ;)
Biri de bu erkekler için olan cepken.
Yapımı gayet basit, sadece haraşo ile örüyoruz.
Ama görüntüsü çok şık.
Yapım aşamalarını tek tek fotoğraflı olarak anlatacağım :D

Bunu arkadaşımın oğlu için ördüm.
Ben örgülerimi genelde en küçük sayılarla yaparım ki bebek doğar doğmaz giyebilsin.
Buda en küçük sayılarla yapıldı. Havalar ısınmadan giyer diye düşündüm ama hediyeyi vermek daha yeni nasip oldu.
Neyse cepken olduğu için yine giyilir ;)

ÖRGÜ ERKEK BEBEK CEPKENİ VE YAPIMI
  • Arkasından başlıyoruz cepkenimizi örmeye.
  • 50 ilmek atarak başlıyoruz.
  • 24 sıra haraşo örüyoruz.
  • Kol oyuntuları için her iki taraftan da 6 ilmek kesiyoruz.
  • 14 sıra daha haraşo örüyoruz ve kesiyoruz.
  • Cepkenimizin arkası hazııır :)
  • Cepkenin önleri için 2 ilmek atarak başlıyoruz.
  • Her sıranın iki tarafında da 1'er ilmek arttırıyoruz.
  • 26 ilmek olana kadar arttırmaya devam ediyoruz.
  • Sonra 24 sıra haraşo örüyoruz.
  • Kol oyuntusu için 6 ilmek kesiyoruz.
  • Kol oyuntusunun diğer tarafını her sırada 1 ilmek keserek boyun oyuntusunu oluşturuyoruz.
  • 10 ilmek kalana kadar her sırada 1 ilmek kesiyoruz.
  • 14 sıra haraşo örüp kesiyoruz.
  • Cepkenimizin önü hazııır :)
  • Diğer önü de aynı sayılarda yapıyoruz.
  • DÜĞME İLİK YERİ AÇMAYI UNUTMUYORUZ.
  • Önleri cepkenin arkasına dikiyoruz.
  • Cepler için 15 ilmek atarak başlıyoruz.
  • 4 sıra haraşo örüp kesiyoruz.
  • Süs amaçlı olduğu için cepleri kısa yapıyoruz :)
  • Kenarlarından ve alt kısmından dikiyoruz.
  • Arka kemeri için 35 ilmek atarak başlıyoruz.
  • 4 sıra haraşo örüp kesiyoruz.
  • Düğme yardımıyla dikiyoruz.
  • Bu da papyon :)
  • Papyon için 10 ilmek atarak başlıyoruz.
  • 12 sıra haraşo örüyoruz ve kesiyoruz.
  • Yaklaşık 1 metre zincir çekip bu ördüğümüzün ortasından bağlıyoruz.
  • Papyonumuz hazııır :)
  • Örgü erkek bebek cepkeni hazır :)
  • Kolay anlaşılsın diye hem fotolu hem yazılı anlattım.
  • İpimi merak edenler bu da ipim..
  • Benim düğün hazırlıklarıma dönmem lazım ;)
  • Allah'a emanet olun...

Yorumlar

  1. Merhabalar bunu kalın bir ip ve kalın bir şişle mi Ordunz kaç numara şiş acaba benimki sizin kadar büyük olmadi dağa 3.5 numara şiş kullandım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En son fotoğrafta kullandığım ip mevcut. Şuan hatırlamıyorum ama ipin üzerinde kaç numara şiş yazıyorsa onunla ördüm ben.

      Sil
    2. En son fotoğrafta kullandığım ip mevcut. Şuan hatırlamıyorum ama ipin üzerinde kaç numara şiş yazıyorsa onunla ördüm ben.

      Sil

Yorum Gönder