SALÇALI BULGUR PİLAVI

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Muhakkak ki Allah, adaleti, iyiliği, akrabaya yardım etmeyi emreder, çirkin işleri, fenalık ve
azgınlığı da yasaklar. O, düşünüp tutasınız diye size öğüt veriyor.”
(Nahl, 90)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Bir kadınla bir erkek bir yerde baş başa kaldıklarında üçüncüsü şeytandır.”
(İbn-i Hanbel, Müsned, I, 227; III, 339)


Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Bulgur pilavı yapmak çok basit gelir denense bana ;)
Bir sürü çeşidi de oluyor.
Babam buna bayıldı :D Bunu yaptığımda annem evde değildi.
Bi kaç gün sonra annemde sade bulgur pilavı yaptı.
Normalde babam annemin yemeklerinin üstüne yemek beğenmez.
Ama geçen kızımın yaptığı çok güzel olmuştu dedi :D
Pek şımardım pek şımardım annemin elini aldım sanırsam ;)
Bu pilavı Zeytinyağlı Baklanın yanında yaptım çok yakıştı...

SALÇALI BULGUR PİLAVI
Malzemeler
1 kase pilavlık bulgur
1 adet soğan
1 adet biber
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı sıvıyağ
2 su bardağı sıcak su
Tuz

Yapılışı
Soğanı ve biberi küçük küçük doğruyoruz.
Tencereye sıvıyağı ve soğanı ekleyip kavuruyoruz.
Biraz kavrulduktan sonra biberi ve salçaları ekleyip pişirmeye devam ediyoruz.
Bulguru ekleyip onuda biraz kavuruyoruz.
Sıcak su ve tuzu ekleyip tencerenin kapağını kapatıyoruz.
Kısık ateşte suyunu çekene kadar pişiriyoruz.
Pilavımız hazır :)
Afiyet olaaa... 
Pilava bu kalıp ile şekil verdim

Yorumlar