PUDİNGLİ MOZAİK PASTA

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına (bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları
zaman) dış örtülerini üstlerine almalarını söyle. Onların tanınması ve incitilmemesi için en
elverişli olan budur. Allah bağışlayandır, esirgeyendir.”
(Ahzâb, 59)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Cehennemliklerden henüz görmediğim (daha sonra ortaya çıkacak) iki grup vardır: Bunlardan
biri, sığır kuyrukları gibi kırbaçlarla insanları döven bir topluluktur. Diğeri, giyinmiş oldukları hâlde
çıplak görünen, başkalarını da kendileri gibi giyinmeye zorlayan ve başları deve hörgücüne
benzeyen kadınlardır. İşte bu kadınlar cennete giremezler. Hattâ, onun çok uzak mesâfeden
hissedilen kokusunu dahî alamazlar.”
(Müslim, Cennet, 52)


Selâmün aleyküm arkadaşlar,
İtiraf ediyorum ben mozaik pasta yapmayı beceremiyorum :)
Bu sefer şanslıydım ki güzel oldu.
Ne zaman yapsam illa bozuk olurdu.
O yüzden anneme yaptırırdım :)
Aslında çok basit bi pastadır. 
Genelde bayanlar sık sık yapar bunu basit olduğu için.
Ben ise yapmaktan kaçıyorum :)
Eee herkes herşeyi güzel yapacak diye bişey yok dimi ;)
Annemin altın gününde yapmıştım bu pastayı...

PUDİNGLİ MOZAİK PASTA
Malzemeler
2 paket Pakmaya çikolatalı bademli puding
6 su bardağı süt
3 paket petibör bisküvi
1 yemek kaşığı tereyağ

Yapılışı
Pudingi hazırlamak için derin bir tencereye sütü ve pudingi koyuyoruz.
Karıştırarak pişiriyoruz.
Kaynamaya başladıktan sonra tereyağı ekliyoruz.
Tencereyi ocaktan alıyoruz, ılıması için beklerken karıştırıyoruz ki kabuk bağlamasın.
Derince bir kaba  petibör bisküvileri kırıyoruz.
Çok fazla ufak kırmayın pastanın içinde görünmezler.
Bisküvilerin üstüne pudingi döküyoruz ve ezmeden karıştırıyoruz.
Tezgaha alüminyum folyo seriyoruz.
(ben iki parça halinde yaptım)
O yüzden harcın yarısını folyonun üzerine boşaltıyoruz.
Kenarlarını güzelce kapatıp elimizle şekil veriyoruz.
Kalan harcı da aynı şekilde diğer folyoya döküp, kenarlarını kapatıp şekil veriyoruz.
Derin dondurucuda bekletiyoruz.
Daha sonra dilimleyip soğuk olarak servis yapıyoruz.
(Ben bir gün önce akşamdan yaptım ve derin dondurucuda sabaha kadar beklettim. Sabah dondurucudan çıkarıp buzdolabına koydum. Misafirlerim gelince çıkarıp dilimledim)
İsterseniz  üzerine hindistan cevizi serpebilirsiniz.
Afiyet olaaa...

NOT: Buradaki miktarlar fazla. Çünkü ben altın günü için yaptım. Siz miktarını azaltabilirsiniz.

NOT: Eğer isterseniz içine ceviz yada fındık koyabilirsiniz. Ama ben koymadım çünkü kullandığım pudingin içinde parça bademler vardı ;)

Yorumlar