KURUTULMUŞ DOMATESLİ BÖREK

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Kim Allâh’a ve Rasûlüne itaat ederse işte onlar, Allâh’ın kendilerine lutuflarda bulunduğu
peygamberler, sıddîklar, şehidler ve sâlihlerle beraberdir. Bunlar ne güzel arkadaştır.”
(Nisâ, 69)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Allâh’a inandım de! Ondan sonra da istikamet üzere dosdoğru ol.”
(Müslim, Îmân, 62)


Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Geçenlerde markete gittiğimde kurutulmuş sebzeler reyonunun önünden alamadım kendimi :)
Aslında annemde yazın dolmalık patlıcan, biber falan kurutur.
Ben bayıldığım için kuru patlıcan ve biber dolmasına markette de bişey almadan çıkamazdım :)
Kurutulmuş domates almaya karar verdim sonunda.
Ama ne yapacağıma bi türlü karar veremedim.
Sonunda börek yapmaya karar verdim ve yaptım :D
Kahvaltı için bence ideal bi tarif oldu...

KURUTULMUŞ DOMATESLİ BÖREK
Malzemeler
3 adet yufka
200 gram kurutulmuş domates (aldığım paket miktarı bu kadardı)
1 çay bardağı dövülmüş ceviz
1 çay bardağı doğranmış yeşil zeytin
Yarım su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
1 çay aşığı kekik

Yufkaları ıslatmak için
Yarım çay bardağı sıvıyağ
Yarım çay bardağı su

Üzeri için
1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı haşhaş tohumu

Yapılışı
  1. Kurutulmuş domatesleri sıcak suda 20 dakika bekletip süzüyoruz. İri doğrayıp, bir kaba alıyoruz. İçine ceviz, yeşil zeytin, kaşar peyniri ve kekik katıp karıştırıyoruz.
  2. Yufkaları ıslatmak için sıvıyağ ve suyu bir kapta karıştırıyoruz. Birinci yufkayı düz bir zemine serip üzerini bu karışımla ıslatıyoruz. İkinci yufkayı üzerine serip tekrar bu karışımla ıslatıyoruz. 12 parça yufka elde edecek şekilde kesiyoruz. Yufkanın geniş kısmına kurutulmuş domatesli karışımdan 1-2 çorba kaşığı koyup her iki tarafını içe doğru kapatıp, kalınca sarıyoruz.
  3. Diğer kalan üçüncü yufkanın da üzerine yağlı karışımdan sürüp ikiye katlıyoruz. 6 parça yufka elde edecek şekilde kesiyoruz. Ve aynı şekilde harçtan koyup sarıyoruz.
  4. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, haşhaş tohumu serpiyoruz. Önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz. Sıcak olarak servis yapıyoruz.

Afiyet olaaa...
HAZIRLIK AŞAMALARI

Yorumlar