BROKOLİ ÇORBASI

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“…Bugün kâfirler, sizin dîninizden (onu yok etmekten) ümit kesmişlerdir. Artık onlardan
korkmayın, benden korkun. Bugün sizin için dîninizi kemâle erdirdim, size nîmetimi tamamladım
ve sizin için din olarak İslâm’ı beğendim…”
(Mâide, 3)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Cibril (as) bana Allah Teâlâ’nın şöyle buyurduğunu söyledi: Bu din (yani İslâm) zâtım (kendim)
için seçtiğim bir dindir. Ona ancak cömertlik ve güzel ahlâk yakışır. Müslüman olarak
yaşadığınız sürece bu iki hasletle ikrâm ediniz.”
(Kenzü’l-ummâl, VI, 392)


Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Brokolinin çorbası da mı olur dediğinizi duyar gibiyim :)
Brokoli tadı sevenler için elbette olur ve içilir.
Ama brokolinin haşlamasına ayrı bi bayılırım, olsa da yesek :D

BROKOLİ ÇORBASI
Malzemeler
Yarım kilo brokoli
1 adet patates
1 adet havuç
1 adet soğan
2 diş sarımsak
3-5 bardak su (sebzelerin üstünü geçecek kadar)
1,5 su bardağı süt
1 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı tereyağ
100 ml krema
Karabiber
Tuz

Yapılışı
Öncelikle sebzelerimizi yıkayıp küçük küpler halinde doğruyoruz.
3-5 su bardağı su ilavesi ve tuz ile yumuşayana kadar haşlıyoruz.
Sebzelerimizi bir kevgire alıp suyunu tencerede bırakıyoruz.
Ayrı bir tencereye un ve tereyağını alıp kavuruyoruz.
2 su bardağı haşlanmış sebze suyu ve sütümüzü ekleyip bir taşım kaynamasını bekliyoruz.
Kaynayan çorbamıza sebzelerimizi ilave edip blender yardımı ile pürüzsüz olana kadar eziyoruz.
Kıvam koyu gelirse haşlama suyundan ekleyebilirsiniz.
Bir kaç dakika daha kaynattığımız çorbamıza en son krema, karabiber ve tuzu da ekleyip altını kapatıyoruz.
10 dakika dinlendirip servis yapıyoruz.
Servis yaparken üzerine biraz krema gezdiriyoruz.
Afiyet olaaa...
Sebzeler haşlanmaya hazııır :)

Yorumlar