KEK TOP

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Sevdiğiniz şeylerden (Allah yolunda) harcamadıkça "iyi" ye eremezsiniz. Her ne harcarsanız,
Allah onu hakkıyla bilir.” 
(Âl-i İmrân, 92)


Rasûlullah (sav) buyuruyor:
“Yalnız iki kişiye gıpta edilir. Biri, Allâh’ın, mal verip hak yolunda harcamaya muvaffak kıldığı
kimse; diğeri de, Allâh’ın, kendisine ilim verip de onunla amel eden ve bunları başkasına
öğreten (yâni ilmini infâk eden) kimsedir.” 
(Buhârî, İlim, 15)
Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Çikolatalı trufflarla hepiniz karşılaşmışsınızdır.
Bu ise onların en basiti :D
Truff malzemelerinde kreme, çikolata, kakao falanda oluyor.
Ben gerek duymadım. Az malzemeyle de çok güzel oldu bunlar :)
Denemelisiniz ;)
Ablamın doğum günü menüsünde yaptığım porsiyonluk yaş pastanın artan kek parçalarıyla yaptım ben bu kek topları.
Maksat israf etmemek ;)
Ama istenirse tüm kekten de yapılabilir elbet...

KEK TOP
Malzemeler
Artmış kek dilimleri veya parçası
2-3 yemek kaşığı süt

Süslemek için
Renkli şekerlemeler

Yapılışı
Artan kek parçalarını elimizle ufalayıp un haline getiriyoruz.
İçerisine 2-3 yemek kaşığı süt koyup yoğuruyoruz. Eğer kek miktarınız fazlaysa süt miktarını da arttırın.
Yuvarlayıp ceviz büyüklüğünde toplar yapıyoruz. (benim artan kekten 8 top çıktı :)
Topları renkli şekerlemelere buluyoruz.
Afiyet olaaa...

NOT: Sunum yaparken porsiyonluk yaş pastadan artan krem şantiyi tabağa yayıp üzerine çilekleri dizip topları yerleştirdim.
Topları yedikten sonra krem şanti ile çilekleri kaşık kaşık yedim ;)

HAZIRLIK AŞAMALARI

Yorumlar

Yorum Gönder