KAHVELİ PUDİNG

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Hani Rabbin meleklere demişti ki: "Ben kupkuru bir çamurdan, şekillenmiş kara balçıktan bir
insan yaratacağım. Ona şekil verdiğim ve ona ruhumdan üflediğim zaman, siz hemen onun için
secdeye kapanın!" Meleklerin hepsi de hemen secde ettiler.”
(Hicr, 28,29,30)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Allâh Teâlâ, Âdem’i yeryüzünün her tarafından aldığı bir tutam topraktan ya­ratmıştır. Bu sebeple
Âdemoğullarının, o topraklara izâfeten bir kısmı kırmızı, bir kısmı beyaz ve siyah, bir kısmı da bu
renklerin karışımındaki bir renkte; bir kısmı yumuşak, bir kısmı sert, bir kısmı iyi huylu, bir kısmı
kötü huylu olarak (yâni muhtelif istîdâd, husûsiyet ve karakterde) dünyâya gelmiştir.”
(Ebû Dâvud, Sünnet, 16; Tirmizî, Tefsîr, 2/2955; Ahmed, IV, 400)


Selamün aleyküm arkadaşlar,
Tatlı krizlerimin en büyük kurtarıcısıdır pudingler :)
Öyle dilim dilim çikolatalar kesmez bazen beni kalkar puding yaparım.
Yine böyle bi anda puding yapmaya karar verdim.
Aldım elime puding paketini ve arkasındaki tarif dikkatimi çekti.
Hep görürdüm tarifleri ama yapmak aklıma gelmezdi.
Pakmaya Mutfağın Yıldızı yarışmasında hediye ettikleri pudinglerden biriydi bu.
Denenmiş bi tariftir diyerek güvenip yaptım. Aynen paketin arkasında yazan tarifi uyguladım.
Çok güzel oldu, kahve severler bayılacak...

KAHVELİ PUDİNG
Malzemeler
1 paket kakaolu puding
3,5 su bardağı süt
1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı margarin
2,5 tatlı kaşığı türk kahvesi

Üzeri için
Yarım çay bardağı damla çikolata

Yapılışı
Yumurta sarısını çırpıyoruz, süt ve puding ile birlikte tencereye koyuyoruz.
Karıştırarak pişiriyoruz.
Kaynamaya başlayınca ocağı kısıyoruz ve üzerine kahve ve margarini ilave edip 3 dakika süre ile kaynatıyoruz.
Pudingleri servis kasesine boşaltıyoruz.
Buzdolabında 1,5-2 saat soğutup üzerini damla çikolata ile süslüyoruz.
Afiyet olaaa...

NOT: Ben buzdolabında soğutmadan biraz ılıdıktan sonra yemeyi tercih ediyorum ;)

Yorumlar