HAMSİ KUŞU

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Ey îmân edenler! Allah’tan korkun ve sâdıklarla beraber olun!”
(Tevbe, 119)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Bir cemaat Allah'ın evlerinden bir evde toplanır, Allah'ın kitabını okur ve aralarında müzakere
ederlerse, üzerlerine sekinet iner, onları rahmet kaplar ve melekler etraflarını kuşatır. Allah Teâlâ
da o kimseleri kendi nezdinde bulunanların arasında anar.”
(Müslim, zikir, 38)


Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Denizden babam çıksa yerim! diyenlerden değilim malesef :)
Kılçık sorunundan dolayı her balığı rahatlıkla yiyemiyorum.
Hamsiyi de kılçıklarını hiç üşenmeden temizliyorum ve sonra gönül rahatlığıyla yiyorum :D
Hamsi kuşu tarifini ararken bir çok farklı tarifle karşılaştım.
Her birinin içeriği farklıydın. Orijinal tarif hangisi bilemedim.
Bende en çok hoşuma giden tarifi uyguladım.
Çok çok güzel oldu.
Biraz zahmetli yapılışı ama yerken yaptığınız emeğe değer ;)

HAMSİ KUŞU
Malzemeler
1 kilo temizlenmiş hamsi
Tuz

İç harcı için
1 adet büyük soğan
1 adet kırmızı biber
10 dal maydanoz
3 dal yeşil soğan
Tuz- karabiber- pulbiber

Dışı için
Mısır unu
2 adet yumurta

Kızartmak için
Sıvıyağ

Yapılışı
  1. Temizlenmiş olarak aldığımız hamsilerin kılçıklarını ayıklıyoruz, güzelce yıkıyoruz ve tuzluyoruz.
  2. İç harcı için tüm malzemeleri minik minik doğrayıp karıştırıyoruz.
  3. 3 tane hamsiyi avucumuzun içinde yan yana diziyoruz.
  4. Ortasına hazırladığımız iç harçtan koyuyoruz.
  5. Harcın üzerine 1 tane daha hamsi koyup elimizi sıkıca kapatıyoruz ve düzeltiyoruz. Balıkları biraz dinlendiriyoruz ki kızarırken dağılıp açılmasın.
  6. Hamsi kuşlarımızı mısır ununa buluyoruz.
  7. Tavaya sıvıyağı alıyoruz ve ısınana kadar hamsi kuşlarını biraz daha dinlendiriyoruz.
  8. Hamsi kuşunu çırptığımız yumurtalara bulayıp tavada kızgın yağda kızartıyoruz.
  • Afiyet olaaa...

YAPIM AŞAMALARI
  • NOT: İsterseniz iç harcı önceden biraz pişirebilirsiniz. Çünkü hamsiler kızarırken iç harcı çiğ kalıyor. Ama ben çiğ halini de beğendim, salatayı yanında değilde içinde yiyormuş gibi oldu, çok keyifliydi ;) Yada hamsi kuşlarını ağır ateşte pişirirsek içleri de pişebilir ;)

Yorumlar