ÇÖREK OTLU MİSKET

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“…Mü’minlerin Allâh’a olan muhabbetleri ise her şeyden daha ileri ve daha kuvvetlidir…” 
(Bakara, 165)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Allâh’ım! Beni, Sen’in muhabbetinle ve sevgisi Sen’in katında fayda verecek olan kimsenin
muhabbetiyle rızıklandır. Allâh’ım! Bana ihsân ettiğin ve benim de kendilerini sevdiğim nîmetleri,
Sen’in sevdiğin ve râzı olduğun amelleri işleyebilmem husûsunda bir kuvvet kıl. Allâh’ım!
İstediğim hâlde bana vermediğin şeyleri de, zihnimi Sen’in sevdiğin şeylerle meşgul etmeme
ve tamâmen Sen’in tâatine yönelmeme bir sebep kıl.” 
(Tirmizî, Deavât, 73/3491)


Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Favori tuzlu tariflerimden biridir bu misketler :)
Hem küçük oluşları, hem tadı beni kendilerine bağlıyor.
Misafir mi gelecek? Hemen kalkıp yapıyorum ;)
İyi ki doğdun abla menüme lezzet kattı en son...

ÇÖREK OTLU MİSKET
Malzemeler
150 gram margarin
3/4 su bardağı zeytin yağ
1 yumurta (beyazı içine,sarısı üstüne)
1 tatlı kaşığı tuz
3 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı mahlep
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı pul biber
Un
3 yemek kaşığı çörek otu

Yapılışı
Çörek otu hariç tüm malzemeleri koyup yoğuruyoruz.
Sonra çörek otunu ekliyoruz.
Hamurdan minik toplar yapıyoruz.
Yağlanmış tepsiye diziyoruz.
Üzerlerine yumurta sarısı sürüyoruz.
Önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz...
Afiyet olaaa...

Yorumlar