YEŞİL MERCİMEKLİ BÖREK

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Göklerin ve yerin mülkü Allah’ındır. Dilediğini yaratır; dilediğine kız çocukları, dilediğine de erkek çocukları bahşeder. Yahut onları, hem erkek hem de kız çocukları olmak üzere çiftler verir. Dilediğini de kısır kılar. O, her şeyi bilendir, her şeye gücü yetendir.”

(Şûrâ, 49-50)


Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Kim bu kızlardan bir şeyle imtihan edilir, onlara iyi muâmele eder (iyi bir eğitim verir) ve onları (din ve ahlâk bakımından) denk ve uygun kimselerle evlendirirse bu kız evladları ona cehennemden kalkan olur.” 

(Buhârî, Zekât, 10; Müslim, Birr 147; Tirmizî, Birr 13.)


Peygamberimiz (sav) kız evlâdlarını “mücehhezât ve mü’nesât” diye nitelemiş: “onların uğur ve bereket vesîlesi olarak çeyizleri hep hazırdır. Ayrıca anneleri, babaları ve eşleri için onlar birer ünsiyet ve dostluk vesilesidir” demek istemiştir.
Hadis-i şerifte şöyle buyrulur: Allah’tan geçimi kolay, meşakkatsiz bir evladla beni rızıklandırmasını istedim. O da bana kız evlâdlar ihsân etti.” (Deylemî, Hadis no: 3418.)
Yine bir hadis-i şerifte şöyle buyrulmaktadır:
“Kız evlâdlarını hor görmeyin. Zirâ ben de kız babasıyım.” (Deylemî, Hadis no: 7385; Münâvî, VI, 420)

Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Yeşil mercimekli böreği ilk yediğimde çok hoşuma gitmişti ve çok şaşırmıştım.
Yapayım yapayım diyordum bir türlü nasip olup yapamamıştım.
Kuzenime hazırladığım menümde yapmak nasip oldu :)
Fazlaca yapıp kalanını buzluğa attım. Ablamlar gelince hep beraber yedik.
Babam bu kıymalı mı dedi, yani o kadar güzel oluyor ;)

YEŞİL MERCİMEKLİ BÖREK
Malzemeler
4 adet yufka
1 yumurta
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ

İç harcı
1 su bardağı yeşil mercimek
1 patates
1 soğan
1 tatlı kaşığı salça
3 yemek kaşığı zeytinyağ
Tuz - karabiber - kimyon - kırmızıbiber

Yapılışı
Mercimeği ve patatesi ayrı tencerelerde haşlıyoruz.
Tavaya zeytinyağını alıyoruz.
Üzerine soğan ekleyip kavuruyoruz.
Salçayı da ekleyip karıştırıyoruz.
Haşlanmış mercimeği, haşlayıp rendelediğimiz patatesi ve baharatları ilave edip biraz kavuruyoruz, soğumaya bırakıyoruz.
Sosu hazırlamak için yumurta, süt ve sıvıyağı çırpıyoruz.
1. yufkayı seriyoruz, üzerine sos sürüyoruz.
2. yufkayı da üzerine seriyoruz ve 8'e bölüyoruz.
Yufkaların içine 1 yemek kaşığı harç koyup sarıyoruz.
Kalan sosa yufkaları daldırıp her yerini sosa buluyoruz.
Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye diziyoruz.
Önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz.
Afiyet olaaa...

NOT = Daha sonra aynı tarifle, yufkaları 12'ye bölerek yaptım ve yağda kızarttım. Öyle de çok lezzetli oldu ;) Onu fotoğraflamayı unuttum malesef :(

Yorumlar