RENKLİ YILDIZ ŞEHRİYE SALATASI

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Ey îman edenler! Kendinizi ve âilenizi, yakıtı insanlar ve taşlar olan ateşten koruyunuz…” 
(Tahrîm, 6)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Çocuklarınıza ikrâm edin ve terbiyelerini güzel yapın.” 
(İbn-i Mâce, Edeb, 3)

Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Pembe renk favorimdir :)
Bu salataya bayılıyorum, çok lezzetli oluyor.
Bunu ilk kez yaptığımda yıldız şehriyeyi bakkal-market aradım bulamamıştım :)
En sonunda sağolsun babam buldu...
Kuzenime hazırladığım menümde yapmıştım ben bunu.
Mutlaka denemelisiniz bu muhteşem lezzeti ;)

RENKLİ YILDIZ ŞEHRİYE SALATASI
Malzemeler
Yarım paket yıldız şehriye
Pancar turşusu suyu
Maydanoz
Dereotu
Yeşil soğan
Kırmızı biber
Havuç
Kornişon turşu
Konserve mısır
Zeytinyağ
Limon
Tuz

Yapılışı
Şehriyeleri tuzlu suda haşlıyoruz.
Rengi için kaynadıktan sonra pancar turşusunun suyundan ekliyoruz.
Bi iki fokurdadıktan sonra ocaktan alabiliriz.
Ayrı bir kaba maydanoz, dereotu ve yeşil soğanı doğruyoruz.
Havuç, kırmızı biber ve kornişon turşuyu da doğrayıp ekliyoruz.
Konserve mısırı da ekliyoruz.
Servis yapmadan önce doğradığınız malzemeleri şehriyeyle karıştırmayın, yoksa hepsinin rengi bozulur ;)
Servis yapacağımız zaman zeytinyağ, limon ve tuz ekleyerek hepsini karıştırıyoruz.
Afiyet olaaa...

NOT = Malzemelerin ölçülerini özellikle vermedim. Dileğiniz kadar kendi zevkinize göre artırıp azaltabilirsiniz.

DİP NOT = İsterseniz alt resimdeki gibi yarısı pembe yarısı sade olacak şekilde de yapabilirsiniz.

Yorumlar