PORSİYONLUK YAŞ PASTA

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Görmedin mi Allah nasıl bir misal getirdi: Güzel söz kökü sâbit, dalları gökte olan güzel bir
ağaç gibidir. O ağaç Rabbinin izniyle her zaman yemişini verir. Allah, öğüt almaları için
insanlara böyle misaller verir. Kötü sözün durumu da gövdesi yerin üstünden koparılmış sâbit
olmayan kötü bir ağaca benzer.” 
(İbrâhim, 24,25,26)


Rasûlullah (sav) buyurdular:

“Kur’an okuyan mü’min portakal gibidir: Kokusu hoş, tadı güzeldir. Kur’an okumayan mü’min
hurma gibidir: Kokusu yoktur, tadı ise güzeldir. Kur’an okuyan münâfık fesleğen gibidir: Kokusu
hoş fakat tadı acıdır. Kur’an okumayan münâfık Ebû Cehil karpuzu gibidir: Kokusu yoktur ve tadı
da acıdır.” 
(Buhârî, Et’ime 30 Fezâilü’l-Kur’ân 17, Tevhîd 36; Müslim, Müsâfirin 243.)

Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Ablamın doğum günü için yaş pasta yapacaktım.
Her zamanki gibi klasik şekilde olmasın değişik olsun dedim :)
Porsiyonluk yapmaya karar verdim.
Daha önce de buna benzer Pastacık yapmıştım.
Kişi sayımız az olduğu için ben iki katlı yaptım. Ama istenirse tek katlı olarak da yapılabilir...

PORSİYONLUK YAŞ PASTA
Malzemeler
Hazır pasta keki
1 poşet çilekli krem şanti (ben pasta kremasıyla karıştırarak yaptım)
1 su bardağı süt
Çilek

Yapılışı
Hazır pasta kekine su bardağıyla şekil veriyoruz. (Artan kek parçalarını atmıyoruz, onlarla kek top yapacağız ;) tarif yakında paylaşılacaktır)
1 katından 6 tane, 2 katından 12 yuvarlak kek çıkarıyoruz.
Krem şantiyi süt ile çırpıyoruz. (Ben tek krem şantinin kıvamını pek sevmiyorum, o yüzden toz pasta kreması da koyuyorum.)
Yuvarlak kekleri süt ile ıslatıyoruz.
1. kata önce dilimlenmiş çilekleri koyuyoruz.
Çileklerin üzerine krem şantiyi sıkma poşetine doldurup dışarıdan içe doğru sıkıyoruz. (Bu işlemi kaşıkla yayarak da yapabilirsiniz fakat düzgün olmayabilir)
2. kat keklerimizi koyuyoruz ve üzerine krem şanti sıkıyoruz.
Dilimlenmiş çilek ile süslüyoruz.
Afiyet olaaa...
HAZIRLIK AŞAMALARI

Yorumlar