ÇEMENLİ ÇİÇEK POĞAÇA

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“İşte o gün insan hakikati anlar, fakat o zaman anlamanın kendisine ne faydası olacak?”
(Fecr, 23)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Sırat köprüsünde mü’minlerin şiârı: «Yâ Rabbî, selâmet ver, selâmet ver!» duasıdır.” 
(Tirmizî, Kıyâmet, 9/2432)


Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Görüntüsü güzel bir tarifle yine karşınızdayım :)
Kuzenime hazırladığım menümde yapmıştım bu poğaçayı.
Poğaça yapmayalı çooook uzun zaman olmuştu. Bu şekli görünce çok beğendim ve yaptım.
Hem tadı hem görüntüsü çok şık oldu.
Kesinlikle bu şekli denemelisiniz ;)

ÇEMENLİ ÇİÇEK POĞAÇA
Malzemeler
3 su bardağı ılık süt
Yarım paket yaş maya
4 tatlı kaşığı toz şeker
1 fincan zeytinyağ
2 yumurta (1'inin sarısı üzerine sürülecek)
1,5 tatlı kaşığı tuz
Un

İçi için
Çemen (ben kendi yapımımız olan çemeni kullandım)

Üzeri için
1 yumurta sarısı
Haşhaş

Yapılışı
Sıcak sütün içine mayayı koyuyoruz ve eritiyoruz.
Karıştırma kabına alıyoruz üzerine şeker, zeytin yağ, yumurta, tuz ve un ekleyerek yoğuruyoruz.
Üzerini kalınca örtüp mayalanmasını bekliyoruz.
Mayalanan hamurdan bezeler yapıyoruz.
Bezeleri elimizle avuç içi kadar açıyoruz.
İçine yaklaşık 1 tatlı kaşığı çemen koyup kapatıp yuvarlıyoruz.
Biraz bastırıp kenarlarından kesiyoruz çiçek şekli veriyoruz.
Üzerine yumurta sarısı sürüp haşhaş ile süslüyoruz.
Önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz.
Afiyet olaaa...

NOT= Bu tarifle iki tepsi poğaça çıktı. Ben iki tepsiyi birden fırına koydum. Alt tepsideki çiçek poğaçaların ortası çatladı. Yani demem o ki alttan ısınınca üstü çatlıyor ve şekli bozuluyor :) Siz tek tek pişirin tepsilerinizi....

YAPIM AŞAMALARI

Yorumlar