TARÇINLI KURABİYE

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Rasûlullah (sav) şöyle buyurdu:
“Mü’minin mü’mine karşı durumu, bir parçası diğer parçasını sımsıkı kenetleyip tutan binalar gibidir.”
Hz. Peygamber bunu açıklamak için, iki elinin parmaklarını birbiri arasına geçirerek kenetledi.
(Buhârî, Salât 88, Mezâlim 5; Müslim, Birr 65. Tirmizî, Birr 18; Nesâî, Zekât 67)

Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Bugün pembiş yazasım geldi :)
Tam bir ay oldu bloğumu açalı. Destekleriniz için çok çok çok teşekkür ediyorum. Siz beni takip ettikçe, paylaştığım tarifleri beğenip deneyip bana beğenilerinizi bildirdikçe bi kere daha iyi ki açmışım bu bloğu diyorum...

Uzun zamandır tarçınlı kurabiye yapmak istiyordum. Nasip olmamıştı.
Geçenlerde çarşıdayken bu kurabiye kalıbını gördüm.
Hemen aldım ve artık güzel bi tarçınlı kurabiye yaparım dedim :)
Kurabiyelerimi ilk tadan babam oldu ve sana bi pasta dükkanı açalım artık biz dedi :) Ben böyle iyiyim babacım dedim :)
[Belli mi olur belki ilerde açarız ;) ]
Bu tarifle bu kalplerden tam 102 tane çıktı :D
Evet evet çokça tarçınlı kurabiyeye sahibim şuan :D
Kavanoza koydum, çat kapı misafirlerimiz için hazır beklemedeler :D

TARÇINLI KURABİYE
Malzemeler
250 gram margarin
230 gram PAKMAYA pudra şekeri (yaklaşık 2 su bardağı)
2 yumurta
1 paket PAKMAYA vanilya
1 çay kaşığı PAKMAYA kabartma tozu
2 çay kaşığı tarçın
Un

Yapılışı
Yumuşak olan margarin ve pudra şekerini mikserle çırpıyoruz.
Yumurtaları ve vanilyayı ekliyoruz.
Un, kabartma tozu ve tarçını eliyoruz. (4 su bardağı unla başlayabilirsiniz elemeye)
Daha sonra hamuru tezgaha alıp un ekleyerek kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğuruyoruz.
Merdane ile açıp kalıp ile kesip şekil veriyoruz. (Hamuru ince kesmeyin altı yanabilir, biraz kalın olsun. Çok fazla kabarmadığı için kabarma payıda bırakmıyoruz.) 
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizip önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 10 dakika pişiriyoruz.
Fırından çıkarınca hemen tepsiden boşaltıyoruz. İlk çıktığında yumuşak oluyor fakat sonra sertleşiyor...
Afiyet olaaa...

Yorumlar