SOĞAN HALKASI

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile gündüzün birbiri ardınca gelip gidişinde aklıselim sahipleri için gerçekten açık ibretler vardır. Onlar, ayakta dururken, otururken, yanları üzerine yatarken (her vakit) Allah'ı anarlar, göklerin ve yerin yaratılışı hakkında derin derin düşünürler (ve şöyle derler:) Rabbimiz! Sen bunu boşuna yaratmadın. Seni tesbih ederiz. Bizi cehennem azabından koru!” 

(Âl-i İmrân, 190-191)


Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Dışarıda yemek yediğinizde soğan halkası illa ki yemişsinizdir.
Ben çok severek yiyorum.
Neden evde kendim yapmayayım ki dedim sonra :)
Aslında daha basit tarifler vardı ama benim denediğim tarif gerçeğine çok yakın. Buyurun tarife;

SOĞAN HALKASI
Malzemeler
2 büyük soğan
1 su bardağı un
1 su bardağından az süt
1 tatlı kaşığı tuz
1 yumurta
1 çay kaşığı kabartma tozu
-Galeta unu

Yapılışı
Soğanları 1-2 cm aralıklarla dilimliyoruz.
Halkalara ayırıyoruz, kırılmamasına özen gösteriyoruz.
Halkaları su dolu bir kaba koyup buzlukta yarım saat bekletiyoruz.
Daha sonra çıkarıp suyunu süzüp tek tek kuruluyoruz, ıslak kalmamalı.
Un, süt, tuz, yumurta ve kabartma tozunu mikserle iyice çırpıyoruz.
Soğan halkalarını önce harca, sonra galeta ununa, en son tekrar harca buluyoruz.(Harca bulama işlemini çatal ve kaşık yardımıyla yapabilirsiniz) 
Kızdırdığımız bol yağda 1-2 dakika kızartıyoruz.
Afiyet olaaa...

Yorumlar