GÜL TATLISI

 بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Rabbinin yoluna hikmetle ve güzel öğütle dâvet et! Ve onlarla en güzel şekilde mücâdele et.” (Nahl, 125)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Haklı bile olsa çekişip didişmeyen kimseye cennetin kenarında bir köşk verileceğine ben kefilim.” (Ebû Dâvûd, Edeb, 7)



Selâmün aleyküm arkadaşlar,
Nasılsınız? Elhamdülillah ben iyiyim :)
Bloğumu açtığımdan beri arkadaşlarımdan özel istekler geliyor. Sırayla arkadaşlarımın istediği tarifleri de sizlerle paylaşacağım inşallah...
Bu tatlıyı en son yaptığımda ablamdaydım. 3 yaşında ki yeğenimle birlikte şekil verdik. Ama ona bir türlü gül tatlısı dedirtememiştim. Ben gül tatlısı diyorum, o hayır çiçek çiçek diyordu :)

GÜL TATLISI
Malzemeler
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
Yarım paket margarin
1 su bardağı irmik
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Un

Şerbet için
4 su bardağı şeker
4 su bardağı su

Yapılışı
Önce şerbeti pişiriyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
Hamur için tüm malzemeleri koyup yoğuruyoruz.
Merdane yardımıyla hamuru açıyoruz.
Çay bardağıyla kesiyoruz.
3 tane yuvarlağı üst üste koyup rulo şeklinde sarıp ortasından kesiyoruz.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişiriyoruz.
Fırından çıkınca soğumuş şerbeti üzerine döküyoruz.
NOT: Şerbet soğuk olacak, güller sıcak olacak...
Afiyet olaaa...

Yorumlar