ISPANAKLI KEK

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“İki günü birbirine eşit olan aldanmıştır.” 
(Aclûnî, II, 305)

Selâmün aleyküm, 

Hayırlı cumalar arkadaşlar,
Bu keki ilk defa gördüğümde ve o yeşilliğin ıspanak olduğunu duyunca çok şaşırmıştım :) Yok artık demiştim ama cidden ıspanakmış :)
Aradan çok zaman geçti ve ben hiç denememiştim.
Bi ara nereden estiyse esti hadi yapayım dedim. İyi ki yapmışım :D

ISPANAKLI KEK
Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı püre haline getirilmiş ıspanak (yaklaşık yarım kilo)
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2,5 su bardağı un

Üzeri için
1 su bardağı süt
1 paket krem şanti
Çilek

Yapılışı
Öncelikle ıspanakları çiğ haliyle rondodan geçirip püre haline getiriyoruz.
Yumurta ve şekeri çırpıyoruz.
Sıvıyağ ve ıspanak püresini ekleyip tekrar çırpıyoruz.
Un, kabartma tozu ve vanilyayı ilave edip karıştırıyoruz.
Yağlanmış fırın kabımıza harcımızı boşaltıp 170 derece fırında pişiriyoruz.
Pişen keki fırından çıktıktan sonra soğumaya bırakıyoruz.
Soğuduktan sonra kenarlarından biraz kesip rondodan geçiriyoruz.
1 su bardağıyla hazırladığımız krem şantiyi kekin üzerine güzelce sürüyoruz.
Rondodan geçirdiğimiz kek kırıntılarını krem şantinin üzerine serpiyoruz.
Buzdolabında dinlendikten sonra çilek dilimleriyle süsleyip servis yapıyoruz.
Afiyet olaaa...

NOT: Aynı tarifle isterseniz muffinlerde yapabilirsiniz :D

Yorumlar